Jag har haft två av dessa kameror länge, ända sedan de släpptes med HomeKit-stöd. Ni gamla rävar här minns ju hur mycket som snackades om dessa och hur vi var många som beställde dem via Amazon.
Kanonbra övervakningskameror, dock har båda börjat strula för mig nyligen och det genom att jag har fått notiser från Hem-appen att de har kopplats ner och sedan oftast upp igen efter en stund. Ibland är det båda, ibland är det den ena eller den andra som går ner.
Öppnar Jag Eufy-appen så är det inga problem att kommunicera med kamerorna och jag har inga problem att där See video-feeden från dem.
Jag blev dock så less på detta s jag tog bort kamerorna från Hem-appen och därefter från Eufy-appen, gjorde en reset på dem och satte sedan upp dem i Eufy-appen igen. Proceduren är enligt dem själva att man gör så, för att sedan inifrån deras app gå via sektionen de kallar för ”HomeKit Portal” där man sedan lägger till dem i HomeKit om man önskar det.
När jag nu har resettat dem och lagt in dem i Eufy-appen igen och ska göra detta så går det inte. Jag kommer så långt att jag får upp den vanliga rutan triggad från Hem-appen som frågar om jag vill lägga till ”Kamera” i mitt hem. När jag går vidare så ska den kommunicera med kameran, vilket där står kan ta några minuter. Det går säkert fyra minuter för att sedan komma ett meddelande om att den inte kan ansluta till kameran. Detta sker med båda kamerorna.
Jag har inga idéer här men jag måste få löst detta. Vad säger ni? Hur skulle ni tacklat detta?