Problem med Eufy Indoor Cam Pan&Tilt

Jag har haft två av dessa kameror länge, ända sedan de släpptes med HomeKit-stöd. Ni gamla rävar här minns ju hur mycket som snackades om dessa och hur vi var många som beställde dem via Amazon.

Kanonbra övervakningskameror, dock har båda börjat strula för mig nyligen och det genom att jag har fått notiser från Hem-appen att de har kopplats ner och sedan oftast upp igen efter en stund. Ibland är det båda, ibland är det den ena eller den andra som går ner.

Öppnar Jag Eufy-appen så är det inga problem att kommunicera med kamerorna och jag har inga problem att där See video-feeden från dem.
Jag blev dock så less på detta s jag tog bort kamerorna från Hem-appen och därefter från Eufy-appen, gjorde en reset på dem och satte sedan upp dem i Eufy-appen igen. Proceduren är enligt dem själva att man gör så, för att sedan inifrån deras app gå via sektionen de kallar för ”HomeKit Portal” där man sedan lägger till dem i HomeKit om man önskar det.

När jag nu har resettat dem och lagt in dem i Eufy-appen igen och ska göra detta så går det inte. Jag kommer så långt att jag får upp den vanliga rutan triggad från Hem-appen som frågar om jag vill lägga till ”Kamera” i mitt hem. När jag går vidare så ska den kommunicera med kameran, vilket där står kan ta några minuter. Det går säkert fyra minuter för att sedan komma ett meddelande om att den inte kan ansluta till kameran. Detta sker med båda kamerorna.

Jag har inga idéer här men jag måste få löst detta. Vad säger ni? Hur skulle ni tacklat detta?

Låter skumt
Vad har du för version i kamerorna ?
Mina har en update från 30/12
v2.1.0.7

Mina 2 funkar som dom ska

Jag har version 2.1.0.7 i båda.

Efter lite googling så verkar det som att andra även haft problem, även 2 år bakåt

Kan det vara ios ?

Googlade ” eufycam pan tilt loses homekit connection”

Ja, det kan säkert finnas dem som har haft det.

Grejen är att jag har aldrig haft problem att lägga till dem i HomeKit innan, inte för att jag har behövt göra det massa gånger men ändå. Har väl plockat bort dem vid ett tillfälle tidigare så två gånger har jag väl lagt till dem. Inga problem alls vid de tillfällena.

Märkligt att de spelar upp hur bra som helst, både lokalt via wifi och remote, via Eufy-appen.