Om Teknikveckan drar igång tipsavdelningar där medlemmarna kan ställa frågor som dom inte hittar svar på någon annan stans, då är jag säker på att forumet får fler besökare och att den tekniska delen får större utrymme, det forumet är ämnat för. Det är bättre att man frågar här än hos andra.
Trots att jag använt Google med YouTube (Med Eget videoalbum) och många av deras andra funktioner i många år fastnar jag, vilket jag inte gjorde tidigare, förmodligen för att Google uppgraderar hela tiden. Att då plöja igenom Googles alla instruktionssidor gör att man fastnar på vägen. Som exempel fungerar inte "Embedded" funktionen längre varken med Safari eller Chrome.
Jag har mina aningar om varför man tagit bort Embeddedfunktionen.
YouTube har i alla tider varit gratis, men för att Google skall kunna tjäna pengar har man gjort så att efter att din videofilm visats färdigt dyker alla andra klipp från YouTube upp som när man klickar på dessa renderar inkomster till Googles. För mig känns det bara patetiskt att pracka på mottagarna sånt som dom inte bett om.
Vi som bara kör embeddat tjänar Google inga pengar på därför har man tagit bort funktionen som i stället erbjuder betaltjänst som man kan testa gratis i en månad.
Jag vill veta hur ni gör för att gratis kunna använda embeddningfunktionen som jag kunnat göra i 15 år, men som inte går att göra längre.
Jag kör på en iMac från 2018 Mojave 10.14.4 och Chrome.
Hej! Det är hela poängen med forumet att få svar på ens frågor så fråga på
Hur menar du att det går inte går att ombedda filmer? Vi gör det hela tiden på Teknkveckan, dvs publicerar våra filmer på Teknikveckan.com i stället för att hänvisa till YouTube.com.
Jag har lärt mig sedan 15 år tillbaks att det finns två videofilmsappar där man laddar ner och lagrar sina egengjorda videos och dom är YouTube och Vimeo som efter nerladdning gör en länk som man kopierar och klistrar in i mejl eller foruminlägg. När man i YouTubealbumet under Dela som tar dig till embeddrutan där fanns en ruta där man själv kunde välja på om du vill att andra klipp visas efter att din video är färdigspelad. Den rutan finns inte längre.
Jag vet inte vad du har för specialverktyg/appar på din dator som gör att du inte behöver varken
YouTube eller Vimeo för att kunna publicera dina videos med embedded länk. Jag är extremt intresserad hur du gör. Jag kör på en iMac 10.14. 4
Tack Esse för hjälpen. I ditt senaste inlägg visar du att du också använder YouTube där du gör exakt det jag gör. Jag ser också att du inte heller har bockrutan som tidigare fanns som bestämde om du vill att andra klipp visas efter att din video visats färdig eller inte. Se skärmdumpen.
som är orsaken till att det inte går att embedda mina videos.
Jag är nyfiken på vad du ser efter att du kört din video. Jag ser hela mitt album med 200 videofilmer, eller så dyker hela YouTubes innehåll upp. Jag vill inte se någonting av detta. Allt detta strul började efter att jag uppgraderade till Mojave. Innan i 15 år hade jag inga som helst problem med embeddedfunktionen. Du kan radera tråden för den blev ett missfoster i stället för en trevlig teknisk upplevelse.
Aha, du menar så, ja YouTube har tagit bort möjligheten att ta bort att andras videos inte skall komma.
Vi raderar aldrig trådar utan flyttar dem om de inte passar in men det här var ju en relevant fråga. Jag flyttade den dock till Google-sektionen i stället för generell teknik.