Problem med Backblaze

Jag har sedan i lördags haft problem med Backblaze. Jag får följande felmeddelande:

Om jag klickar på “Learn More” kommer jag hit:

Vad jag kan se har jag inte tappat någon data så enligt denna sida ska jag avinstallera Backblaze. Men för att återinstallera finns två alternativ:
Inherit Backup state: This will resume your old backup with the new installation. This is a good option if all the data is the same on your computer and hard drives, and you would prefer to merge your new installation with your original backup. Please click here for our guide on how to do an Inherit Backup State.

Transfer License: This will transfer your paid license to another computer/backup. This is a good option if you want to start your backup fresh from the beginning again. Please click here for our guide on how to transfer your license.

Enklast verkar ju vara att “Transfer License” och då jag inte har haft någon dataförlust borde den vara lämplig. Eller missar jag något då som jag inte tänker på tror ni?

Det är väl samma dator? På den tiden jag körde Backbaze så ballade det ur någon gång och då körde jag inherit så fortsatte den bara.

Avinstallerade du först?

Precis, sen synkar det upp efter ominstallation och sen fortsätter som vanligt.

1 gillning

Jag fastnar på vägen.
Jag följer instruktionen och väljer “Inherit…”. Då kommer jag hit:

Jag har bara en gammal dator och väljer därför den(enda valbara) och klickar på Inherit. Men då fastnar jag på detta: Fattar inte vad det är den vill ha av mig. Testat mitt lösenord, men det fungerar inte.

Hmm, ja det är det enda som ska behövas, om du har rätt lösen till backupen.

Du kanske får kontakta supporten.

Hmm, kan jag ha ett annat lösenord för själva backupen än till Backblaze? Som jag kommer ihåg det är det bara ett lösenord. Såg på nätet att någon verkade drabbats av samma men det löstes via omstart av datorn. Ska testa det nu.

Du har valt att skapa en egen privat krypterad nyckel.

2 gillningar

Ja det är din “master”-key, endast till backupen.

1 gillning