Problem med att nollställa säkerhetsfrågor för Apple ID

Hej.
Har i vår brf ett iCloud-konto och mailadressen används som kommunikation med medlemmarna. Nu kommer vi inte åt den då vi måste svara på säkerhetsfrågor först.
När jag klickar på ”nollställ säkerhetsfrågor” kommer jag till fält att svara på säkerhetsfrågor ändå.
Hur löser man detta?

Du får inga som helst andra val? Inte i liten text under eller så? Tex att återställa via SMS?

Valet i liten text
Image

Klickar på nollställ.
Får nästa svar (när jag testade tidigare i morse hamnade jag där jag skulle svara på säkerhetsfrågor igen)

Det betyder att personen i fråga inte skrev in någon som helst återställningsinformation, varken telefonnummer eller annan mail.

Jag skulle säga att det där inte går att lösa, men gör ett sista försök med Officiell Apple-support

1 gillning

Sms funkar ej då inget nummer är registrerat. Detta konto skapades för många år sedan och gubben som gjorde det kommer inte ihåg svaren…
Man kan komma runt det hela genom att logga in via mailklient på iPad, iPhone eller Mac. Men folk som kör Windows/ android kan inte det.

Har inte aktiverat tvåfaktorsautentisering. Kanske läge att göra det, men hur byter man enhet för verifikation om den som verifierar lämnar styrelsen? :thinking:

Hjälper inte dig nu med att använda icloud Mail i en Brf är inte ett bra val. Och om man gör det så ska man skriva ner uppgifterna. Vi använder Telias Mail för företag.

1 gillning

63004839

Jag ska testa att aktivera tvåfaktorsautentisering ikväll. Då kan man lägga till flera betrodda mobilnummer

1 gillning

Löste det genom att aktivera tvåfaktorsautentisering och lade till alla styrelsemedlemmars nummer

1 gillning