Problem med Aqara hub

Jag försöker komma igång med aqara huven men den vill inte, den säger att den conectar med sen slutar den blinka ca 10 sek sen börjar den blinka blått igen. Vad gör man? Jag är på 2,4 bandet och har testat både aqara appen samt mi Home appen.

1 gillning

Det funkade när jag byte till gäst nätverket!

1 gillning

Hej, har en Aqara Hub (köpt på Kjell & CO). Fick idag i Xiaomi Home Appen en notis om att det finns en uppdatering och Jag tryckte på update. Allt fungerade fint tills det stod ”Update timed out” eller liknande. Tryckte på OK rutan och nu är hub offline.

Tittar Jag på Hubben så lyser den med en fast Vit färg i ca 20 sek, släcks i 10 sek och vit färg i 20 sek och så håller den på så hela tiden.

Har provat alla möjliga sätt att nollställa den till fabriksläge (hålla ner knappen i 10 sek och trycka knappen 10 ggr i snabb följd) men inget händer. Jag tog bort den helt från ”Hem” och ”Xiaomi Home” apparna men det gör ej att lägga till den…

Känns som om loppet är kört men vill kolla om någon haft liknande bekymmer och löst det innan Jag kastar in handduken.