Problem med Apple TV Remote

Vi har the frame i vardagsrummet men jag har gjort hål bakom tv genom väggen till en garderob i hallen där jag har boxen, Apple TV mm, men tappar typ kontakt med Apple TV remote hela tiden när den ej används.

AppleTV remote använder Bluetooth som ju har begränsad räckvidd. Se över avstånd, om det finns avskärmande metall i vägen eller mycket störningar på 2,4 GHz frekvensbandet, t.ex från USB3/Thunderbolt enheter nära AppleTV.

Funkar inte Bluetooth till där du vill ha AppleTV kan du använda en generell fjärrkontroll som använder WiFi (typ Harmony), eller använda TVns fjärr om den stöder HDMI-CEC.

Tack, men var samma sak även när den var vid tv 2-3 meter från soffan. Sålönge inte fjärren pekade mot Apple TV så tappade den kontakten. Man blir tokig :laughing:

Vilken modell är det på Apple TV Remote?

Menar du mjukvara? Annars är det senaste Apple TV

Har du provat att starta om fjärrkontrollen? Håll ned TV-knappen och volym ner samtidigt i fem sekunder.

Japp, och parat om osv.

När den funkar så funkar den precis som den ska. Men är störande som fan när den inte används när man tex kollar på nått så ser jag den tappar kontakten fram och tillbaka