Problem med Apple TV 4K - slut på utrymme

Fasen vad jag hatar Apple ibland. Varför kan de inte ibland låta oss som kan lite bestämma själva över våra enheter. Varför måste det vara så förbannat användarvänligt.

Hoppas någon kan hjälpa mig med mitt problem…

Väldigt ofta kommer det upp ett meddelande om att utrymmet börjar ta slut. Givetvis kommer meddelande så det skymmer textningen på filmen/tv-serien man tittar på…

Har inte en massa appar och spel installerade. Jag misstänker att det är massa cachad data som ligger och skräpar. Hur får jag bort det?! Jag har provat allt utom att återställa enheten eller radera alla appar. Det ska inte behövas enligt mig. Hur svårt hade det varit med en knapp undangömd någonstans med texten ”rensa cachad data”?

Någon som har idéer?

Utrymmet på vad? På ATV’n? Aldrig hört talas om detta tidigare. Du får väl återställa den och se ifall det hjälper.

Gissar att du redan testat system/starta om ?

Provat att bara återställa inställningarna?

Grattis! Du är den första som ger de som köpte 64 GB-modellen rätt. Alla vi andra sa att 32 GB räcker.

3 gillningar

Min är 32GB modellen och den är i princip full av appar och spel som jag aldrig använder men den har aldrig klagat på att det är slut. :slight_smile:

Hittade en app som visa utrymmet. Drygt 11Gb ledigt. Måste vara bugg deluxe. Blir nog att återställa i alla fall :-1:t2:

Var hittar jag det?

I inställningarna såklart. Inte så så mycket att leta genom.

Såklart? Jag hittar inte det…

Inställningar - System - Nollställ

Ah, det är det jag menar med återställa. Rensa och börja om från början