Problem att lägga till Tele2 på Apple Watch Ultra

Bubblare assemble!

Har ju fått iPhonen nu (15 PRO Max). Började på ny kula med en ren installation och ska då lägga till klockan (Ultra). Valde först att behålla e-sim men det gick inte. Körde en ominstallation och skulle lägga till e-sim igen men får då meddelandet på bifogad bild:

Ringde Tele2 som skulle radera den gamla kopplingen och det skulle verkställas under den gångna natten. Det gick inte.
Har testat starta om och kollat om det finns uppdaterade operatörsinställningar. Kör senaste versionen på telefon och klockan (ej beta)

Har sett samma meddelande med Telenor någon gång. Minns inte om jag nollställde klockan helt eller om det löste sig av sig själv efter några dagar.

Har testat att nollställa klockan men det hjälpte inte…

Jag har samma problem med Tele2. Första snubben jag pratade med sa att det skulle ta 20 minuter för det gamla abonnemanget att försvinna och sedan skulle jag kunna lägga till klockan. Tog 18 timmar för det att försvinna och kan fortfarande inte lägga till klockan.
Ska ringa dem igen nu och bråka.

Edit: jag såg i Tele2- appen att klockabonnemanget försvann och det var två dagar sedan.

Pratade med Tele2 igen nu och de ska felsöka mitt abonnemang. De hittar inget som är uppenbart fel. De frågade först om jag kunde se det första tempoära numret jag hade innan mitt nummer blev portat nånstans i inställningarna på telefonen. Men när jag inte gjorde det så la de en felanmälan.

Nu minns jag vad jag gjorde. Jag gjorde ett nytt e-sim hos Telenor och då löste det sig.

1 gillning

För telefonen eller för klockan?

Nu håller jag på och funderar på vad Tele2 håller på med. En stund efter att jag pratade med dem så tappade jag täckningen helt och wi-fi samtal funkar inte heller. Telefonen kan inte aktivera varken Messages eller Facetime på det numret.

För båda.

Snart kan ni starta en tråd om Tele2 liknande min gamla Telenor-tråd.

För mig så är Telenor den enda mobiloperatören som har fungerat klanderfritt

Har ett jobb-SIM från Tele2. De hade någon omfattande störning tidigare i veckan.

Yep, men då var inte helt nere som nu

Det har löst sig, var på väg in till Tele2-butiken då mottagningen försvann på telefonen. Startade om men det hoppade inte igång. Tog bort e-simet i telefonen och la in ett nytt. Då gick det att lägga till i klockan med.

2 gillningar

Pratade med deras support igen och man har lyckats inaktivera 12 500 e-sim. Verkar som de har fått igång ditt igen, mitt är inte uppe än.

Nej, jag la in ett nytt :smiley:

Det är uppe på det sättet att du kan lägga till ett nytt. Jag kan inte ens det. :frowning:

Aha! Kasst av Tele2

Nu dog det igen här….

Här hoppade det igång för 2,5 timme sen men aktivering av e-som på klockan avbröts mitt i installationen. Så det blir att ringa supporten igen imorgon.

Är det fortfarande igång för dig? Här är det dött