Privatleasing av bil

Lite som att köpa Rolex, starka varumärken bryr sig inte om kunden utan bara om hans pengar. :rofl::rofl::rofl:

2 gillningar

Vet inte hur mycket du bryr dig om ljudkomforten ?
Men, att provköra båda på grov bullrig asfalt
(vilket vi har gott om i Sverige) i motorvägsfart är nog inte så dumt.

Alltså 4000+ för leasa både T Roc och Xc40 är HYSTERISKT mkt pengar
Dom där ser jag OFTA runt 3000 pengen o t-roc t.o.m. billigare oftast , och dom är baserade på 1000mil som faller inom din ram
Hur du kommer upp i sådana siffror har jag enormt svårt att begripa
Såvida du inte har Enormt bråttom att byta så

Att dom sen tar typ 250-300kr/månad för hjul e ju också insane, går hitta beg billigare du kan sälja å få tillbaka cash på, gjort så på farsans bil när han leasade

Du kan väl för fan åka till jobbet på dammsugaren. :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Håller med parkeringsvärmare är fantastiskt. Extra plus att den kan dra igång ventilationen på sommaren.

1 gillning

Tja, med min 8 år gamla i10 så är det max volym nästan för att höra musiken vid 110, så tror nog att vilken som är mycket bättre Mina skumpiga, dammiga skogsvägar och traktorspår tror jag inte dom gillar att jag provkör på :slight_smile:
Generellt och gissningsvis tror jag Volvon vinner men kan ha fel.

Tja, alla handlare här runt i och omkring Nyköping hamnar där omkring oavsett märke. Men, är ju maxade vad gäller tekniska tillbehör etc. Tittade också på en Hyundai, där jag iaf fick ett vettigt bud på min i10.
Visa mig gärna var jag kommer ner till 3kpengar med dessa alternativ på utrustning.
Bilarna:
_1 Volvo
_2 VW T-Roc
_3 Hyundai
Teknisk utrustning Volvo
1 Volvo
Teknisk utrustning VW
2a VW T-Roc
2b VW T-Roc
Fick ingen lista på Hyundai:en men gissar på motsvarande som ovan.

Min fru har 7,5 basbelopp men om bilen klassas som miljöbil enligt skatteverket regler får hon köpa för 8,5 basbelopp.
Men dom håller på att se över det hela för att marknaden ser ju lite annorlunda ut nu med alla el och elhybridbilar.

1 gillning

Min röst ligger på xc40

Många bilmärken som har särskilda prislistor för tjänstebilar så att priset hamnar under 7,5 basbelopp.

Jag är väl kanske lite partisk i det hela, men du får en maxad Skoda Kamiq för under 4k/månad…

1 gillning

Tycker du inte att det är lite väl mycket gräsklipparmotor i den…?

Är det Skodas T-Roc?

Japp

1 gillning

Då kan ju det vara, som du är inne på, en väldigt prisvärd bil.

I mitt tycke är alla förbränningsmotorer gräsklippare. Så om man nu ska välja en bil med junk motor så tycker jag XC40 är fin.

VW har jag en beef mot
Hyandi har jag väl ingen erfarenhet av egentligen.

1 gillning

39 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Elbils haters going to hate

Då är en hybrid perfekt :nerd_face:

Absolut :slight_smile:

är det din kalkyl eller - var gör man sådana jämförelse kalkyl?