Sladdade inom bilhandlaren igår. Vår nästa bil har anlänt Sverige och Malmö. Bokat tid för leverans 31/1. "Gamla" bilen ska lämnas tillbaka under februari så det blir lite överlapp men så fick det bli denna gången.
Bytte inte du till en grön baguette ganska nyligen?
Jodå, vi hade först en grön 308. Nu har vi en grå 408. Vi har kört 1-årsleasing fram till nu. Den blå 408 kommer vi ha i 3 år.
Blev det 130 hästars propellern, eller blev det plugin eller rentav el denna gång?
130 äkta fossilhästar. Modellen finns inte som helel ännu. Kommer nu under 2025. Och även som den fanns så är det för mycket pengar samtidigt som laddmöjligheterna är obefintliga där vi bor och jobbar.
Så är det ju, alla har olika behov. Hade jag inte haft laddplats hemma, hade jag inte haft elbil. Vad får du ge per månad inklusive allt med vinterdäck, skatt och försäkring och service för 408an?
Har inte den exakta siffran i huvudet, men runt 5700:-
Tjusig ju
Skall bli intressant vilken Peugeot det blir om 2 år
Ja, det blir intressant för oss också. Både 308 och 3008 är lite får små i baksätet för oss. 5008 är egentligen på tok för stor. 408 har varit perfekt för oss, men man vill ju förnya sig lite också
Så pass ändå. Trodde det skulle vara betydligt billigare iom att inköpspriset är mycket lägre än elbil. Det är ungefär samma summa som jag betalar för Mustangen. Det är i de krokarna prismässigt jag letar efter nästa elbil. Är ju snart dags att byta. Börjat fundera en del på Polestar faktiskt. LRSM kan man få för typ 6,5K.
Ja, 7100:- om året i malus-skatt gör sitt.
Hur går det för @Marcus_Attefors förresten? Har du hittat nåt vettigt att leasa/köpa?
Nä det går inte alls faktiskt. Vet inte vad jag ska köpa faktiskt haha.
Sitt still i båten några månader. Brukar finnas lite trevliga erbjudanden i brytet mellan varje kvartal, så i Mars-April någonstans borde det finnas lite bättre erbjudanden att välja på. Vet att många säljare vill snygga till sina siffror efter varje kvartal, så då kan det vara läge att få lite extra rabatter. Om du köper en fossil av något slag (inklusive hybrid) så var lite vaksam på skatten, de har ju gjort om skattereglerna så det har blivit dyrare från första januari.
Visst är det tråkigt att leta bil. Blir ju att elda pengar hur man än gör
Japp kikar lite varje dag och har lite bevakningar, blir inte leasing iaf och inte helt nytt tror jag men det kan ändras!
Haha ja hemskt är det.
Du har ju tappat det, leta bil är det roligaste som finns. Tråkiga är att man aldrig har råd med de bilar man verkligen vill ha. Eller ja, råd kanske man har, men man är inte beredd att göra avkall på hur mycket annat som helst för att få en riktig drömbil.
Alla har ju olika intressen och tur är kanske det. Tänk vad tråkig världen (och Bubblan) hade varit om alla tyckte samma . Men med det sagt så är det ju tacksamt att det finns folk runt omkring som är hjälpsamma, tex du @MrMustang, som ger kloka inspel när det behövs, i frågor som man själv har dålig koll på
Beror på hur stor drömmare man är
Åkte förbi en Taycan imorse på väg till jobbet, då var det fruns kollega såg jag, dock ingen Sport Turismo
Såg att en bekant köpt en ny RS6 också, 630 hk familjebil, förra året skaffade han en 911 Turbo S
Glad för dem och ser det som inspirerande bara