Många är försiktiga med att installera övervakningskameror för att de känner sig övervakade och är oroliga för att någon ska hunna komma åt materialet.
I de flesta fall kan vi vara ganska säkra på att vårt innehåll krypteras och bara delas med oss. Nu har det dock visat sig att hackare kommit åt 3TB filmmaterial från 50 000 övervakningssystem och valt att lägga ut det på en vuxensida. Information från en nyhetskälla i Singapore visar att videos både med sexuellt innehåll och helt vardagliga har läkts ut av okända hackers. För att komma åt innehållet tar de 150 dollar i avgift. Boende i Singapore, Thailand, Sydkorea och Kanada har blivit drabbade.
Givetvis är det här en stor kränkning av integriteten men det är också en väldigt stor hälsorisk, jag tror att det kan skapa men för livet om någon ser råkar se film på mig när jag går runt naken och kliar mig
Jag har nog varit naken framför de där kamerorna mer än henne nu när jag tänker efter… kanske kan börja hova in lite roalities från diverse olika sidor, när man går viral!