Privata videofiler från övervakningskameror har läckt ut på porrsajt

Från sajten:
image

Många är försiktiga med att installera övervakningskameror för att de känner sig övervakade och är oroliga för att någon ska hunna komma åt materialet.

I de flesta fall kan vi vara ganska säkra på att vårt innehåll krypteras och bara delas med oss. Nu har det dock visat sig att hackare kommit åt 3TB filmmaterial från 50 000 övervakningssystem och valt att lägga ut det på en vuxensida. Information från en nyhetskälla i Singapore visar att videos både med sexuellt innehåll och helt vardagliga har läkts ut av okända hackers. För att komma åt innehållet tar de 150 dollar i avgift. Boende i Singapore, Thailand, Sydkorea och Kanada har blivit drabbade.

Källa: The Newpaper.

Frågan är hur chans är det att detta kan hända när man använder HomeKit Secure Video?

En chans finns det, men det är nog större chans att någon uppfinner en fluga med microkamera som flyger in och tittar på just dig, inom en vecka.

Eller skall vi kanske använda ordet “Risk” :slight_smile:

2 gillningar

Länk till de smaskigaste filmerna?

Givetvis är det här en stor kränkning av integriteten men det är också en väldigt stor hälsorisk, jag tror att det kan skapa men för livet om någon ser råkar se film på mig när jag går runt naken och kliar mig

1 gillning

Blir ju lite nojjig nu… Hur säkera är Xiaomi kameror?
Tjejen är naken framför dom en hel del. :open_mouth:

Det är lugnt. Ingen utanför Kina ser henne. :wink:

1 gillning

Tror risken är väldigt liten! Apple kan man lite på och de har ju säker video med i namnet till och med! :smiley:

Handlar om att folk inte ser till att sina saker är säkra, använder standardlösenord etc.

De är ungefär så säkra som din lösenordshygien :slight_smile:

Seda måste jag fundera, är aldrig du naken? :slight_smile:

Dåså, standard lösenord och samma överallt. :joy:

Jag har nog varit naken framför de där kamerorna mer än henne nu när jag tänker efter… kanske kan börja hova in lite roalities från diverse olika sidor, när man går viral! :laughing:

1 gillning

Frågan är vart man hittar videon :rofl:

Tur man är återhållsam och inte släpper till så ofta, känner mig inte alls orolig över detta. :joy::joy::joy:

Låter du inte andra få njuta av din perfekta form?
För övrigt, är det Ring’s kameror som släppt till?
Har ju hänt förr…

1 gillning

Man vill ju inte bli känd för att vara lättfotad. :joy::joy:

1 gillning

Nej, inte Ring.

1 gillning

Det här var ju lite tokigt. Kan nog bli lite tufft att komma tillbaka i från.

Verkligen en stjärna. :laughing:

Haha fy fasiken va pinsamt.

Men:
”Flera av tidningens främsta profiler skulle spela olika roller som Trump, Biden och personer med olika politiska hemvister”

Han kunde ju bara sagt att han spelade den klassiska ”zoombombaren”(eller vad det kallas när man kapar zoom-möten) :wink:

Jobba hemma sätter sina spår i folks mentala hälsa :smile: