Privacy screen protector/ sekretessfilter laptop

Jag har en Lenovo X1 Carbon gen 10 (eller 11).
Vill ha ett Privacy screen att sätta på, min chef har beställt två gånger, men båda gångerna blir det fel storlek :scream::rofl:

Tänkte nu beställa själv, så behöver lite hjälp :heart_hands:

Hur hittar jag storleken på displayen? (Konstig fråga, jag vet). Står bara antal pixlar…har ej kartongen.

Och var är bästa stället att beställa en sådant som privatperson?

Det verkar vara 14” :slight_smile:

Ok. Tack. :pray:

Har du någon erfarenhet av ett sådant filter?

På ett tidigare jobb så ingick det i leveransen av datorn, men jag har för mig det stal väldigt mycket ljusstyrka från skärmen och att färgerna blev lite gulare? Men det här var ju några år sedan. :slight_smile:

1 gillning

Jag beställde detta till några på jobbet och det passar fint på X1:

1 gillning

Tack, åker ganska mycket tåg, samt flyger en del. Har inget behov av kotterit färgåtergivning :slight_smile:

1 gillning

Toppen!

Då ska jag leta upp ett sådant. Tack!

(Du råkar inte sitta på en länk?:flushed:)

Advania säljer inte till privatpersoner tyvärr! Men du kan nog söka på produktnamnet så kommer du nog hitta :slight_smile:

2 gillningar

Förstår, jag reser sällan och de lilla jag reste jobbade jag sällan under resan :slight_smile:

https://www.computersalg.se/i/7843676/3m-tch-privacy-flt-for-14-0in-laptop-35-6-cm-14-16-10-bärbar-dator-privatfilter-för-ramlösa-datorskärmar-bländningsskydd?utm_source=googlefeed&utm_medium=11114464-it-elektronik-hardware-privacy-filter-pc&utm_campaign=3m&utm_content=48

1 gillning

Jag har en HP med inbyggt sådant filet som man styr med en knapp. Filtret fungerar förvånansvärt bra. Men ljusstyrkan blir klart lägre och färgerna är inget man skriver hem om. Men sjuk smidigt att kunna styra det ed F2-knappen.

Tack! Är hemsidan ok? Aldrig hört om den innan.

Det låter onekligen smidigt. Lenovo har något from at sekretess inställningar. Men det kräver att kameran är på hela tiden (känns olustig) samt att den bara tonarner och blurrar när jag får från datorn. Ville gör det lite meningslöst upplever jag.

Är det en HP grej endast tror du?

Det finns på Dustin också, men jag har handlat där någon gång utan problem :slight_smile:

https://www.dustinhome.se/product/5011294307/tf140w1b?srsltid=AfmBOop5Wbls_Pz8KNT9ubmRSOyfQDBKOFkYZ0j32J0BOF2zqJM2bquOWoA

1 gillning

Jag fattade som att det bra är HP som har det. Fått ganska mycket kritik i recensioner men jag tycker det är supersmidigt.

Kritiken handlar om att det blir mörkt och oskarp med läget påslaget..:man_shrugging:. Men även att skärmen presterar sämre även med det avslaget. Inget jag märker.

1 gillning

Ja, kan vara värt för smidigheten.

Då är det ju bara att du slarvar bort ett. :joy: :joy:

1 gillning

Eller hur! :heart:

Vi har gått från Lenovoskiten helt på jobbet så fruktansvärt risiga datorer med så mycket fel. Nu är det surface för hela slanten istället.

Hade det på min förra HP men på den HP jag har nu finns inte funktionen. Samma modellserie, men ett par generationer nyare.

Men det är väl typ det enda som är bra på en HP-laptop så det kanske var därför man plockat bort det. :sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning