Prisvärt bluetoothtangentbord- och mus till min Macbook Pro

Hej. Har ni hittat något "mer prisvärt" tangentbord och mus (via BT) till, låt säga en M1 Macbook Pro? Hittade Satechi, men vet att även Logitech gör tangenbord. Apples egna är lite saftiga i pris, vad jag vet... Vad kör ni och är ni nöjda?

2 gillningar

Jag gillar Logitech k400 plus som billiga alternativ på tangentbord. Tror jag har 3-4 av dom. Har dock musplatta och en USB-plupp så tyvärr ingen BT. Men trådlöst är det. Brukar ligga runt 400 kronor eller så.

Edit:

Hittade en gammal bild på 2 av mina!

Går inte att koppla in smidigt i MacBook Pro M1 då den enbart har USB-C.

1 gillning

Jo, det är ju den lilla biten tyvärr. Men helt okay annars! Tror dom har någon värre modell av samma TB med BT dock. Blir dock dyrare och snart uppe i samma pris som Appels.

Kanske inte så smidigt men det går :man_shrugging:t3::joy:

Då kan man lika gärna köpa en ful dator från början. :nauseated_face:

3 gillningar

Jag har testat en del olika. Nu senast Keychron och Satechi som tangentbord och Logitech som mus men kommer ändå tillbaka till Apples egna efter ett tag.

Har kikat på dessa. Verkar vara bäst efter Apples egna prylar. Har du haft möjlighet att testa? Egentligen är detta rejält över vad jag vill lägga. Men skulle vara om det kom en kampanj. Synd att de inte säljs rabatterade i pack med mus + tang. =)

Ja, det är kvalitet. Jag gillar egentligen inte tangentbord med numpad men då det är en hel del Excel just nu valde jag att skaffa det.

Varför inte bara bita i det sura äpplet (haha) och köpa ett Apple magic keyboard? Jag har ett med numeriskt tangentbord och är riktigt nöjd. Det enda med det som jag riktigt stör mig på är namnet. De bör släppa en musmatta som heter Magic Carpet :grin:

Tror att en anledning till att många föredrar Logitech är att det är bakgrundsbelyst till skillnad från Apples tangentbord.

Jag ser inte riktigt poängen med bakgrundsbelysta tangentbord. Vem tittar på skrivbordet öht när man använder det?

Det är nog rätt många som tittar på det. Framför allt när man är ny Macanvändare och inte har lärt sig ordningen på alla funktioner på funktionstangenterna.

Väldigt skönt om man håller på med specialkommandon som involverar specialtecken och annat. För vanligt skrivande behövs det sällan dock!

Slår ett slag för Satechis tangentbord. Gillar deras mycket men av någon anledning slutar det alltid med att jag går tillbaka till Magic Keyboard ändå :joy::man_shrugging:

Inte för att jag skulle använda ett sådant själv, men.... :nerd_face: https://www.dustinhome.se/product/5010959256/4-ultimate?gclid=Cj0KCQjw39uYBhCLARIsAD_SzMRn839yzhv-T_CjDe1-HigNYh1nijAv9OwOHGz4zEROk4kmhVKtDyUaAnhNEALw_wcB&ssel=true&tab=specification

Använde ett helsvart ett tag på slutet av 90-talet.

Varför inte en extern numpad?

Inte hittat någon jag gillar.