Prisvärda ”outdoor”-kläder?

Tänkte förbereda mig för höstens regn och rusk här i Malmö. Tips på bra "outdoor"-kläder för lämplig penning mottages. Det kommer bara användas sporadiskt så säg max 2000:- totalt för jacka och byxor. Behöver inte vara supervarma men vind- och vattenavvisande.

Frågade svågern som är jaktgalen och tipsade om Revolution Race och Engelssons. Han sågade samtidigt Haglöfs (som ju är över budget) som onödigt dyra som bara Stockholmare har på sig i city för att visa att de har pengar :smiley:

Några fler märken man ska titta på?

Har köpt Revolution Race, riktigt nice.
Så dom har min röst :slight_smile:

Sen finns Norra,

Dock inga Jackor, men kompis har deras byxor och är riktigt nöjd.

Garphyttan har jag oxå hört bra om.

Kan tipsa om Swedol, där har jag köpt ”ute” shorts och byxor. Ska nog även köpa vinterns fleece där.

https://www.swedol.se/swedol-malmo

Det är fritt fram för privatpersoner också.

Instämmer i lovsången.
Har använt Silence Pro pants, GPX Pro shorts, GPX pants och Silence Pro jacka. Alla har varit bra, hade dock önskat att jackan andas lite bättre. Har du inte bråttom att beställa så har de reor då och då med typ 25% rabatt.

1 gillning

Blev sponsrad av Revolution Race. Byxorna är klart smalare runt benen än övriga märken. De jag fick är en storlek större än vad jag normalt har. Så lite för långa och lite för stora i midjan men sköna.

ITAB brukar rekommenderas för prisvärda outdoorkläder.

NU kanske jag tolkar dig fel men själv använder jag hederligt regnställ från Tretorn (Komplett Regnset i Svart | Tretorn) När jag cyklar till jobbet (eller för att lämna sonen på fritiids och sen hem, nuför tiden) Super smidigt pendlar regnställ som man får med sig i packningen om man märker att höststormen drar in på eftermiddagen, Dock tätt och andas ju där med inte , vilket har sina sidor.

//Daniel

1 gillning

Nja, det är lite som du säger. Vill gärna ha kläder som andas i alla fall liiite :wink:

Tack för alla tips! Tror det blir en beställning från Revolution Race.

2 gillningar

Som sagts tidigare i tråden så har de i princip alltid rea och då oftast på det lite äldre sortimentet. Dessutom finns det allt som oftast någon form av rabattkod (som gäller på ordinarie pris) man kan fiska upp på diverse sociala medier. Som exempel gav rabattkoden: LAILA20 , 20% rabatt ikväll när jag la en beställning.

1 gillning

Jag kan också rekommendera Revolution Race, har använt Lundhags innan men RR håller minst sagt samma kvalitet, om inte ens bättre.

Smaken är som baken här. Men prisvärt är ju i relation till hur länge du kan nyttja kläderna. Men under 2000kr finns det en hel del att hitta på rea.

Beroende på ens kroppsformen så kommer man uppskatta olika funktionskläder olika mycket.
Jag är 1,90 lång och väger ~80 kg
Personligen så gillar jag tretorn och Haglöfs när det kommer till passformen. Kolla stadium outlet för tretorn.
Gällande hållbarheten så tycker jag att fjällräven, arcteryx är de märke som håller längst, men också dyrast vid inköp.

Jack Wolfskin är ett märke som jag har flertalet skaljackor från. Jag tycker att de fungerar väldigt bra till Skogs och havs och håller länge men kanske inte snyggaste. (Verkar vara poppis i Tyskland)
North face är sämst när det kommer till hållbarhet utifrån hur jag använder deras grejer, stan, skogen, havet överallt och deras passform varierar stort.

1 gillning

Jag kör T-shirt på vintern jag!

Du är kör väl shorts på vintern också?

Shorts är en konstant! T-short får man täcka över på hösten när det regnar!

Skjorta eller t-shirt året om. När det är lite kallare kompletterar man med en kavaj. Vid kallare än -10° C får man överväga en kofta under kavajen.

1 gillning

Eller stanna inne.

1 gillning

Karrimor är ett budgetmärke som funkar. Köpt när man varit i England men borde väl gå att få tag i här med.

Jag har kvar min vandringsryggsäck från karrimor som jag fick nittonhundranågonting. Fungerar fortfarande bra. Tror det är två spännbandsknäppen och en dragkedja som gått sönder på den här tiden.

1 gillning

Ungarna har haft deras allväderskläder och de har funkat bra med tanke på priset