Prisvärd och "säker" extern skärm till MacBook Pro 13" 2017 (MPB14,1)?

Hej! Har försökt söka runt men blir inte klokare. Jag har en god vän som behöver rigga upp ett hemmakontor baserat på en MacBook Pro 13" 2017 2,3 GHz Dual-Core i5 (den som har endast två Thunderbolt 3-portar). Bland annat behöver han en extern bildskärm, ca 24"-27".

Helst av allt skall skärmen klara att driva/ladda datorn, det verkar vara minst 65W som behövs. Jag blir dock inte klok på vad jag hittar bland recensioner osv, tror dessutom att det hänt en del i produktsortimenten sedan 2017. Somliga skärmar jag hittar verkar ha problem med USB-C-anslutningen (Samsung t ex). Thunderbolt 3-anslutning känns relativt ovanligt, samt dyrt.

Skulle någon här i bubblan kunna tipsa om en prisvärd och icke-buggande skärm, gärna utifrån egna erfarenheter, som matchar upplösningen på den inbyggda skärmen – Retina – i hans MacBook Pro och enkelt minns inställningar osv när man pluggar in den på morgonen? Skärmen skall endast användas till bokföring och annat kameralt, ej färg-kritisk verksamhet.

Självklart kan man tänka sig docka/adapter, om det finns skäl till att välja en sådan lösning. Utseende spelar mindre roll men stilren form/material är ju alltid trevligt... :slight_smile:

Tack på förhand!

Dell har enkla skärmar men inbyggd hubb, USB-c anslutning som laddar osv.

Finns som både 1440 upplösning och 4K.

Det är inga spelskärmar men bra för leka kontor.

https://www.dustin.se/product/5011203396/p2721q-27-4k-uhd-ips-169-usb-c

1 gillning

Tack Niklas, jag ska kika på Dellskärmarna. Kan absolut funka med 1440-upplösning, speciellt om man använder även Macbookens skärm.

Tyvärr är det bara Apples Studio Display och LGs äldre "Ultrafine 5K" som har Retina-upplösning som matchar MacBooken.

Jag har en 27" 4K-skärm och skalningen blir helt OK, så det behöver inte vara något problem :slight_smile: