Priset på PlayStation 5 går upp i Europa

Från sajten:
image

Sony har meddelat på sin blogg att de kommer att höja priset på PlayStation 5 Digital Edition i Europa, Australien och Nya Zeeland från och med idag.

Om du har gått och sneglat på en PlayStation 5 Digital Edition så blir det från och med idag lite dyrare, detta meddelar Sony på sin blogg. Anledningen till höjningen är den utmanande globala ekonomiska situationen i kombination med hög inflation och fluktuerande valutakurser. Priset går upp med cirka 50 euro och det nya riktpriset ligger på 499,99 euro för Digital Edition.

Sony har samtidigt valt att sänka priset på deras externa skivläsare till 79,99 euro från det tidigare 119,99 euro, vilket är trevliga nyheter för alla som vill kunna köpa skivor till sin PlayStation 5 Digital Edition.

Källa: PlayStation

Jag som trodde tullar skapade jobb och inte ökade priser :wink:

2 gillningar

Om jag hade planer på köp av en PlayStation 5 så skulle jag hellre gå på en dator idag.

Inte så stora skillnader mellan dator och spelkonsol i alla fall. Med dator är det lättare att uppgradera hårdvaran i burken. Jag säger dock inte att PS5 är dålig eller så. Utan mera vad jag hade valt!

Fördelen är ju att man vet att alla spel man köper flyter på fint, är rätt skönt att slippa tänka på den delen :slight_smile:

2 gillningar

Jo, men nuförtiden om man har en någorlunda kraftig speldator så fungerar väl det mesta fint? Annars får man dra ned på lite lull-lull eller sänka upplösning till 1080p.

Dock inte det roligaste, men spelen är ju samma och efter några minuter känns inte grafiken så tråkig längre. Även med det så har du bättre grafik än PS5 pumpar ut.

Komihåg att detta är min syn på allt och behöver inte vara andras. Har man en PS5a så ska man vara nöjd, en fin spelkonsol!