Telia har också winback avdelning.
Bahnhof är lustiga. Dom höjde priset på min 100/100, så att det blev billigare för mig att byta till 500/500.
Då kan du ju stoppa lite pengar i din lomma istället.
Ni halvdanskar har lite lustiga uttryck
Men vi begriper ju vad som menas vilket dessa rikssvenskar inte gör.
Har också bredband i öppet nät. blir genast dyrare.
Någon som sett något fint erbjudande nu?
Bahnhof kör jag, de är inte billigast fast har ett stabilt nät och värnar om integritet.
Annars när jag besöker min mobiloperatör Telenor så tjatar de alltid om att de kan matcha mitt nuvarande ISP så hos din mobil operatör kan du kanske få en bra deal om priset är viktigt.
Har öppet stadsnät. Telenor (som jag har haft i år) ringde och undrade hur det gick. Har aldrig haft så många avbrott på fiber som i år, vilket jag meddelade. Får se vad det blir 2025
Har nu förhandlat fiber de kommande 12 månaderna. Blev Telenor igen med 419 kr för 250 / 250. Bästa jag hittade, mitt öppna stadsnät har ökat rejält det senaste året
Hallå bubblan, jag har tagit på mig att förhandla om nytt fiberavtal för min samfällighet (radhus). Vi är 40 hushåll och har i nuläget fiber 250/250mbit och tv bas avtal via Telenor. Alla har fiber in till sitt boende och en fiberkonverterare.
Det som är prio är att leverantören ska vara stabil och pålitlig och att priset ska vara lågt. Vi har haft Telenor i snart 10år och jag och grannarna är nöjda, men jag tror alltid på att jämföra för att se om vi kan få ner priser och få bättre deals.
Min fråga är om jag ska höra av mig till någon mer operatör än Telenor, Tele2 och Telia. Vilka kan mer erbjuda dels bredband och bra tv-tjänster. Sen är jag nyfiken på vad er BRF och Samfällighet betalar och i så fall när ni tecknade avtal.
Vi betalar i nuläget runt 320kr i månaden (har inte dagsfärska siffror) för 250 och tv-bas via Telenor (ingår då 2 android tv-boxar och deras "premium router" (helt okej tycker grannarna)).
Vår Brf fick en deal för Telia 1000mbit för runt 170kr, ville man ha tv så låg det på runt 200-240 beroende på utbud. Vi nappade aldrig, nackdelen var att Telia då fick monopol på hela Brf och blockade för andra operatörer.
Alla vill ju inte ha Telia, fast jag tror det räckte med att runt 75% av medlemmarna skulle acceptera.
Vi har Telia öppen fiber.
Vår Brf har Telia öppen fiber. Ifjol ingick föreningen (30 bostäder) ett avtal med Telia för 500/500 samt TV-paket Bas (Tror det är 16 kanaler). Fast pris i 5 år, 230 kr/mån.
Eftersom det var Telias öppna fiber så kan inte direkt andra operatörer tävla eftersom de köper kapacitet av Telia i detta fall. Dock tycker jag att föreningen fick till ett bra pris!
Oj, 5år är rätt lång löptid på ett avtal och öppen fiber är ju rätt attraktivt just för att det är öppet. Det blev tjafs bland medlemmarna?
Varför det, 500/500 och nästan 20 tv-kanaler för 230 spänn per månad? Tar man det privat kostar det med tur ca 800-900.
Nej, Telia öppen fiber är visserligen öppen, men alla operatörer köper kapacitet av Telia. Så vill Telia vara billigast är det enkelt för dem, vilket det var i detta fall. Så fri konkurrens är det verkligen inte i alla de fall det heter "öppen fiber".
Först, det åter som era medlemmar är nöjda och det är det viktigaste. Styrelsens uppgift är ju att ta vara på medlemmarnas önskemål och här fick ni en bra deal med snabbt bredband och tv till en låg kostnad.
Fast med det sagt så är det lite kontroversiellt att gå från ett öppet nät till ett låst och det är viktigt att alla medlemmar är ok med det, iallafall en majoritet.
Priset från Telia är attraktivt fast det är ju inte säkert att det är avgörande för alla. Vi. har Telia Öppen Fiber och jag har valt Bahnhof som ISP fast flera andra ligger lägre i pris. Det är för att Bahnhof kämpar för integritet och det är såpass viktigt för mig så jag väljer att betala lite mer. Så jag skulle bli heligt förbannad om jag blev tvångsförflyttad till Telia i 5 år.