Priser och tillgänglighet för Volkswagens EL-SUV ID.4

Från sajten:
image

Med ett introduktionspris på 514 900 kronor innan klimatbonus kan det här bli svenskarnas nya elfavorit.

Tänk om det bara fanns en mindre EL-SUV som inte kostade som en stor är det nog många som sagt. Nu kan Volkswagen nya ID.4 vara svaret på den problematiken. Priset landar på 514 900 kronor eller 5 425 kronor per månad som privatleasing för de så kallade ID.4 1st-varianterna. Dessa kommer byggas i 27 000 stycken och därefter kommer ordinarie modeller lanseras.

ID.4

Räckvidden är specificerad till upp till 520 km via den 150 kW-starka elmotorn som sitter direkt på bakaxeln. Batteriet är på 77 000 Wh.

Id.4 1st har 20-tumsfälgar, tonade rutor, extra utrustningspaket, elvärme på framsäter och ratt. Tvåzones-klimat, backkamera, adaptiv farhållare och Lane Assist. I Sverige har alla Volkswagens elbilar alltid värmepump som standard.

ID.4 Interiör

För lyxåkaren kommer också Id.4 1st Max och då har vi även dynamiska LED Matrix-strålkastare, “3D LED”-baklyktor, 21-tumsfälgar och adaptivt chassi, eletroniska justerbara säten, panoramatak, ljuddämpande glas, elektroniskt baklucka, Augmentet reallity-projicering på framrutan och lite annat godis. Priset för den landar på 614 900 kronor innan klimatbonus.

Att jämföra kostar Volvos XC40 Recharge från 705 900 kr. Säljstart sker 24 september på Volkswagen.se.

Se också vår provkörning av elsyskonet ID.3.

1 gillning

Skall bli spännande att se vilken som säljer bäst av den och Skoda Enyaq.

Så är 1st edition en ganska bra utrustad version och sedan kommer en billigare med mindre utrustning och sämre räckvidd?

Japp!

Japp , och en finare med 4 x 4 :+1:t2:

1 gillning

Som vanligt funderar jag på när bilarna når kund? Men hur som helst så har vi ett par spännande år framför oss. Många elbilar är på väg ut och när ID-varianterna och Skoda når normalläge med leveranserna går min privatleasing ut, om 3 år. Då ska nog mycket till att inte välja elbil.

1 gillning