Premier League 2022/2023

Men inga kommentatorer på Viasat. det värsta är att man då inte kan ta blicken från TV:n.

Kommer sluta med att någon får rött idag

1 gillning

Ett glas bubbel varje gång Aston Villa gör mål.

1 gillning

Varför hatar du mig??

1 gillning

Fin första halvlek av United. Något av det finaste med den här säsongen är att VNL fått sitt erkännande. Nu ser man även brittiska kommentatorer nämna honom bara sådär. Man kan nästan ana ett lite dåligt samvete bön kommentatorer. Typ här: https://twitter.com/samuelluckhurst/status/1659933690342916097?s=61&t=azi3Kd-N_XqV-CUeia4R7A

2 gillningar

Tog egentligen glaset för att Degerfors spöar AIK.

2 gillningar

Nu....förstod jag inte den där offside??..

Hoppas att Everton klarar sig kvar i Premier League. De andra klubbarna i botten bryr jag mig inte så mycket om.

1 gillning

Vore skittråkigt om de åker... Derbyn med de är alltid underhållning.

1 gillning

Varför 10 i tilläggstid?

Otroligt spännande i kampen om CL-plats nu. Sorry @Stefan_Sandstrom, men nu får inte Liverpool måla igen.

Det är ju något fel på Aston Villa. Få bort bollen!

Så böt de till någon annan sport .......

Slog upp en GT till avslutet av Liverpoolmatchen. Den är nästan slut nu, 10 minuter senare..:face_with_spiral_eyes:

2 gillningar

Haha ja 10min stopptid... Det ser man inte ofta

1 gillning

Mer spännande i Bundesliga där Dortmund har möjlighet att vinna ligan efter att Bayern München förlorat mot RB Leipzig i dag.

2 gillningar

Ska bli intressant vad PL äs utredning på city kommer bli....den kommer väl få böta lite kaffepengar som förra gången.

Det är ju klart men får ihop ett bra lag när man inte följer reglerna.

Remember kids, if you don't follow the rules you can win..

1 gillning

Dessa undersökningar har alltid noll effekt. Men precis som en kompis (som jobbat som fotbollsdomare och inte håller på Liverpool) sa att dessa två domslut borde få Brooks satt på linjen ett tag.

Att målet dömdes bort är väldigt märkligt, men visst felaktiga dom beslut tas och är en del av fotbollen.

Men närkampen där gakpo får en spark i bröstet är inget annat än livsfarligt och syns tydligt på var.

Hur är reglerna för att ge bestraffningar efter en match när man ser saker på video? Det finns ju lägen när det har dömts tror jag men verkar bara vara vid extremsituationer och jag utgår från att extremstiuationer är när media rasar.

Men den där sparken borde ju gå att bestraffa i efterhand utan att motståndarlaget kräver det. Borde vara rutin att kolla på sådan efter matchen.

Är det någon som blivit straffad efter?
Men domarna har möte efter och visar det sig att man inte gjort ett bra jobb (vilken Brooks inte gjorde) så får man gå på linjen ett tag. Tror inte det är skitvanligt det blir så för PL domarna.
Men det finns ju en anledning till att många PL domare inte får döma i CL.