Premier League 2022/2023

Det är lätt att vara kaxig just nu.. Men det är en match idag igen...

Men denna var lite rolig.

IMG_20230311_084731

Länka till en fb real, men gick sådär

1 gillning

Det är för att det troligen var ett ganska platt och tråkigt trollande..:sunglasses::sweat_smile:

1 gillning

Hahaha såklart :slight_smile:

Vi förlorar väl idag så det blir ett stop på det.

1 gillning

Märkligt det där med psyket. Som ni spelade mot oss borde ni varit topp fyra och troligen topp två. Vi å andra sidan spelar riktigt bra både före och efter mötet mot er.

Lite sidospår men BBC har blivit väldigt ängsliga.

Alltså, vad är det här..?:scream:

1 gillning

Det har väl bara varit en match efter i Europa League?.

Stämmer. Där laget blommade ut som om en viss match aldrig hade hänt.

1 gillning

Bra det man ska inte låta en total förnedrings trycka ner än.

Vi har 2-5 matchen mot real Madrid i bagaget.

1 gillning

Det går bra nu!

Celebrate Premier League GIF by AFC Bournemouth

1 gillning

Hopplöst...vettefan vad som hände mot United..inget av det finns idag

2 gillningar

Bournemouth är svåra tydligen, vi avgjorde ju i 97:e minuten för en vecka sen..
Håller en tumme för Crystal P i eftermiddag så att inte Manchester Shitty närmar sig alltför mycket.

3 gillningar

United har varit(öch lite är) en psykologisk gåta under några år. Men jag tror Liverpool håller på att slå oss i den matchen.

Jag trodde att matchen mot United skulle bli en psykologisk vändning. Men, utan att ha sett matchen, tydligen är man för instabil för att ha nytta av resultatet vi inte nämner mot United.

1 gillning

Jag tror hela lagets dynamik försvann med Mané.
Efter det det är laget bara platt.. tråkigt. Vi får hoppas att sommaren hittar nu laganda.

Ändå superkul United och Arsenal bland toppen i år.
Bara inte city vinner...

1 gillning

Jag är nöjd så länge Liverpool inte har fler PL-titlar än Blackburn.

Jag är nöjd så länge Blackburn håller sig där de ska vara...

1 gillning

Idag tar United emot jumbon Southampton. Allt annat än tre poäng får anses vara underkänt. För ett tag sedan tycker jag det här var en typisk match där vi brukade ställa till det för oss(med kunde vinna mot Liverpool och City före och efter).

Nu har ETH lyckats bygga ett spel och få ihop en defensiv triangel med mittbackar och Casemiro som gör att vi inte hamnar under hopplös press. Den här triangeln kompletteras med en bra förmåga till snabba omställningar vilket gör att motståndarlag måste hålla (minst) en spelare till lite längre bak på planen. Bara den lilla detaljen, att motståndarlag under press mot oss/offensiv handbollsuppställning tvingas gå fram med en man mindre kan räcka för att undvika den hönsgård vi blev under press tidigare. Så försvar och anfall samverkar i att skapa detta spel.

Okej, vill man kan man säga att vi har en 4-1-5 uppställning..:flushed::sweat_smile:

1 gillning

Komfortabel start av Arsenal, tror att man skulle kunna ha en picknick på Arsenals planhalva. Alternativt passa på att klippa gräset nu när det är tomt :blush: