Premier League 2022/2023

Surt, men så är det nog. Sedan vet jag inte hur stabila de tre lagen under City och Liverpool egentligen är i år.

JAG är lite överraskad över Uniteds sommarvärvningar och lagbygge. Man fortsätter den fina traditionen att undvika att förstärka där vi som mest behöver det och kastar istället in lite spelare här och där. Inga dåliga spelare, men strategin är svår att se.

Som det ser ut nu kommer vi ha Fred och McTominay som lite släpande defensivt mittfält. Båda är betydligt bättre om de får vara mer offensiva. Så vi har två som gör ett jobb sämre än om vi hade en riktigt bra defensiv mittfältare. Att, så att säga, tappa en spelare i offensiven har man inte råd med i PL. Dessutom har vi Maguire...

Det positiva är att Sancho verkar kommit in i laget och visar fin form. Det tillsammans med typ 4 andra bra anfallare gör att vi säkert kan få se den klassiska Uniteduppställningen 4-0-6 i någon match..:sunglasses:. Men skämt åsido så kommer vi nog få leva på vår offensiv ett år till. Anfallet ser bra ut.

Halsduken från City är ju bara för sjuk. Det laget, med den ledningen och den ägaren gör det ju gjutet för problem.

Nu kör vi :muscle:t3:
#COYG

5 gillningar

Äntligen är det dags!

2 gillningar

Manchesterbyxorna på?

Inte idag..:relaxed:

1 gillning

4 gillningar
1 gillning

Stabil insats av Arsenal igår. Förutom några märkliga beslut från Ramsdale. Nyförvärven visade sig nyttiga framförallt i första. Bra start på säsongen :wink:

2 gillningar

Säsongen börjar bra :muscle:t3:

3 gillningar

Tyckte Arsenal såg riktigt bra ut. Hittade varandra bra i högt tempo trots första matchen.

Bra första 30 och rätt stabilt i slutskedet av matchen. Ska bli spännande att följa alla nya när dom börjar bli ännu mer samspelta.

1 gillning

Snart kommer första bajskorven från @Stefan_Sandstrom.

1 gillning

Ser att det går sådär för Liverpool. Frågan är om jag ska vara glad eller ledsen? Jag ser ju tusen gånger hellre att Liverpool vinner ligan än City. Men alltid roligt när David vinner.

2 gillningar

var ju inte den roligaste starten nej...

2 gillningar

Så här inleder man säsongen:

:v:t2:

2 gillningar

Kan du hålla dig till Championship tråden :slight_smile:

1 gillning

Snart dags för United att kliva in i ligan. Varje år är det lika dant. Man är full av förväntan och förhoppningar. När ligan sedan är slut är man själv slut som människa, eller som supporter i alla fall.

Just nu, även om jag tar av mig supporterglasögonen, tror jag att United kan gå bättre än vad många tror. Jag tippar oss som fyra när vi når säsongens slut. Det bygger jag på att man ändå presterade som man gjorde förra året och kan man få ordning på det interna tjafset kan man ta några poäng till. Tycker inte vi har tappat någon som påverkar oss negativt men man måste lösa frågan om Ronaldos vara eller inte vara. Och han behöver ersättas om han ska ut. Det är den osäkerhet jag ser.

Ska man klara sig mot de bästa är det dock en del pusselbitar till som behöver ordnas, men det är en annan fråga.

2 gillningar

Skakig inledning.