Premier League 2022/2023

bra match. kul att se Klupp släpper fram nya spelare. Var av en hänger en riktig kylig efter 2 min

Gunners ångar på, ser stabilt och tryggt ut.
Trots underläge så fortsätter dom med sin gameplan. Härligt att även se Wenger på plats bli hyllad av fansen.

3 gillningar

Snart bara en timme kvar till avspark i Unitedmatchen. Det här ska vi ju bara ta, men bollen är rund...

1 gillning

Bra så här långt..:partying_face:

1 gillning

alltså Haaland.. vilken jäkla snubbe det är.

2 gillningar

Ride Erling Haaland GIF by Borussia Dortmund

3 gillningar
2 gillningar

United utan Rashford. Disciplinär bestraffning..:grimacing:. Olika rykten om orsaken, men inget bekräftat.

Kan vara helt rätt av ETH, men djäkligt trött på att det aldrig kan vara stabilt i laget.

2 gillningar

Bra.. fler tränare borde vara lika hårda på detta.

2 gillningar

United tickar på. Inte alltid blänande spel men vi vinner igen. Jag skulle säga att det är två spelare som ligger bakom detta(och en joker). Den viktigaste kuggen är Casemiro. Att få in en defensiv mittfältare som är bättre än mycket bra täcker en stor brist vi haft ända sedan Fergusons sista år. Men han är som sagt mer en en duktig defensiv mittfältare, han är riktigt bra på nästan allt som en modern fotbollsspelare måste behärska.

Den andra spelaren är Rashford. När han är i form avgör han matcher. Som idag, som i veckan. Han kan skjuta, han kan dribbla och han kan snubbla in mål. Exakt det ett topplag behöver.

Den tredje spelaren är Martinez. En back som är riktigt bra. Men som vi sett de två senaste matcherna går det bra utan honom. Orsaken står att finna i ett med Martinez vågade man bänka Maguire. Och det lärde laget just det, att bänka Maguire. Nu spelar Shaw(!) mittback och det går hur bra som helst. Med mer normala mittbackar(Shaw är inte ens det) och Casemiro klarar våra spelare att hålla tätt bakåt. Så Martinez får vara med på listan även om det går lika bra med andra spelare.

1 gillning

Men.. jag förstår inte. Rushford skulle ju vara bänkad?.

Byttes in direkt i andra. Då var markeringen/straffet klart. ETH har ju lite tur. Klar markering mot toppspelare, spelaren kommer in och avgör matchen. Alla glada.

1 gillning

Ser att det nu är bekräftat att Rashford försov sig och kom för sent till samlingen. :sweat_smile:

Nästan lite pinsamt att först göra en stor grej av det att bänka honom... sedan när det går dåligt släpper man fram honom.

Minns när Rogers fick släppa Suárez. Då hade man varnat honom. sedan gör han samma sak igen (och inte ens i en liverpool match).... Så fick han gå, och året efter fick Rogers gå.

Här tror jag allt var planerat. Han fick en markering mot sig. Men det var sagt att det gällde start, resten var upp till matchbilden. Annars hade han inte suttit på bänken.

1 gillning

Bra jobbat blackburn... Ni närmer er uppflyttning @Zop

1 gillning

Våren är lång och vi sjunker som en sten i tabellen i sedvanlig ordning ska du se.

om Blackburn tar sig till PL bjuder jag dig på liverpool matchen......förutsatt att vi är kvar i PL då :man_shrugging:

1 gillning

Deal!

1 gillning

Om ni spelar som i kväll kanske det blir jag som får bjuda på Championshipmatch.

1 gillning