Premier League 2022/2023

Komfortabel start av Arsenal, tror att man skulle kunna ha en picknick på Arsenals planhalva. Alternativt passa på att klippa gräset nu när det är tomt :blush:

Casemiro drar på sig rött kort..:face_with_symbols_over_mouth:. Mannen som inte kan få rött kort har nu två röda kort på våra få matcher. Tydligen avstängd 4 matcher efter sitt andra röda..:rage::rage::rage:.

1 gillning

0-0 med 10 man på plan. Bra eller skit? Har svårt att bestämma mig.

Missade matchen. Var det ett rättvist rött?

Japp, solklart. En och annan Unitedsupporter kan vrida och vända på det så att det kanske kan beskrivas som hårt dömt. Men alla är nog överens om att det skulle vara ett rött. Och man får vara blind eller extrem hemmasupporter om man inte tycker att det var glasklart.
Han hoppar till, båda fötterna i luften, kommer med dobbarna först med sträckt ben, träffar bollens översida och fortsätter in i smalbenet.

Enligt mig hjärnsläpp.

2 gillningar

Helt magisk kvartsfinal i FA-cupen. Straff och 3 röda till Fulham i samma situation. Skakigt spel av United och sedan tappar Fulham huvudet helt.

Jag tycker det här är spännande. Undrar hur det landar?

Tror inte att det blir så spännande. Eftersom England har delat upp rättigheterna på flera bolag så kommer Apple få en del av matcherna. Vi ska vara glada att Viaplay sitter på rättigheterna i flera år framöver här. Nästa gång kanske matcherna delas upp på olika tjänster.

1 gillning

Vi får se. Känns mest som att Apple är en bra spelare som skulle kunna tänkas göra det riktigt bra. Då blir det en blåslampa på andra.

Jag vet ju om att det är splittrade rättigheter men har aldrig fattat om det finns någon systematik bakom vem som sänder vad. Vet du?

De köper rättigheter till olika paket: ”These matches are split into seven packages that are titled A, B, C, D, E, F and G. These packages each contain different clusters of matches, although they will invariably be broken down into specific time periods.”

1 gillning

De olika paketen innehåller olika dagar och matchtider så man kan inte skaffa en kanal för att följa ett lag utan man måste betala för samtliga.

I England är de uppdelade mellan Amazon, BT och Sky.

1 gillning

Sky, som köpt det dyraste paketet, får välja först vilka 19 av 32 av 17:30-matcherna på söndagarna de vill sända till exempel.

1 gillning

Sånt där är inte kul för oss som konsumenter, minns när F1 var uppdelat i UK (Sky och Channel 4 har jag för mig) för ett par år sen, helt värdelöst.

2 gillningar

Då är det ungefär så dåligt som det kan bli..:rage:. Sedan känns det som att det här systemet är anpassat efter England och även om de förändras så är det betydligt vanligare där än här att man går till puben och kollar på matchen.

För egen del skulle det väl kanske bli två "kanaler" och när United match spelas på annan kanal så skulle jag nog gå till Uniteds supporterklubbs samling.

Fast i England kan man ju inte ens se många av matcherna varken på tv eller på puben:

The Saturday 3pm blackout rule states that no live games can be shown on British television between 2.45pm and 5.15pm on a Saturday; it has been part of UK law since the 1960s.

En gammal lag som infördes för att folk skulle gå på matcherna.

De gjorde ett undantag under pandemin när folk inte kunde gå på matcher på lördagarna.

Trots att jag varit i London oräkneligt många gånger har jag aldrig hört talas om det där. Lång bak i minnet kan det finnas en något fragment av det där. Samtidigt har det aldrig hänt att jag velat se en match och den inte visats på någon pub. Mn det kan ju ha slumpat sig så att alla de matcher jag sett varit på andra tider.

Men din poäng är ju giltig om det är som du skriver. Då håller inte min spaning att det funkar bättre i England än här. Snarare tvärt om. Vi kan ju gå ut och kolla på matchen vi vill se. Sedan kanske flera pubar i Sverige inte kommer skaffa alla kanaler om det splittras.

Ja, jag har suttit på O’learys under Tele2 Arena och sett på matchen som utspelas ovanför.

1 gillning

Jag har suttit på puben "på" Stamford Bridge och kollat på Chelsea. Berättade att jag var Unitedsupporter. Enades med killarna runt mig att vi inte skulle prata om det..:sweat_smile:

Jag har för mig att det var en lördag men matchen 12:30(UK tid) är väl innan den där lagen antar jag?