Premier League 2021/2022

Han gjorde 28 mål för en så usel klubb som Blackburn förra säsongen.

Jag tror som sagt att Chelsea kan överraska = vinna PL. Även om jag håller City som favorit. Så mitt tips är:

  1. City
  2. United
  3. Chelsea
  4. Liverpool

Men skulle inte bli förvånad om:

  1. Chelsea
  2. City
  3. Liverpool
  4. United…:sob:
1 gillning

Mot usla lag

Det där kommer du få äta upp om han gör mål mot Liverpool.

1 gillning

Jag tror Chelsea vinner och att Leicester kan ta plats 3 eller 4.

hahaha funny.

Det där är en intressant fråga, vilka utanför “topp 4” kommer gå bra? Leicester känns som den rimligaste kandidaten, men med tanke på Wesley Fofanas skada är frågan om de är tillräckligt stabila bakåt? Men de vann ju mot City i veckan… :clap: :clap: :clap:

Kan Tottenham rycka upp sig? Tveksamt tror jag. Förra säsongen sades det ju att de ställde upp med sitt bästa lag någonsin(?) och det var då det gällde. Har de repat sig efter den turbulensen?

Eller blir det Arsenal som överraskar? Jag har svårt att se det komma, men jag tror på Arteta som tränare.

Andra lag som blir extra intressanta att följa(utöver Brentford) är Everton, med en tränare som är ett rött skynke på läktarna och West Ham som överraskade förra året. Men orkar de både PL och Europa?

1 gillning

Leeds och Marcelo Bielsa går aldrig att räkna bort. Aston Villa har ett spännande lag i år med flera intressanta värvningar.

Marcelo Bielsa har ju visat hur skicklig han är i Leeds. Jag trodde inte alls att de skulle fungera i PL. Men håller det även i år? Aston Villa verkar ju använt sina pengar klocka även om jag inte riktigt har koll på deras värvningar.

Leicester är påväg att värva in dansken Janik Veestergard från Saints och det tror jag kan bli en bra ersättare för Fofana.
Jag tror absolut att Leicester kan vara med och slås om en plats ganska långt upp mitt tips får bli plats fem då det är fyra lag framför som är alldeles för starka.

Mitt topp fyra tips blir:

  1. City
  2. Chelsea
  3. Liverpool
  4. United

Sen hoppas jag såklart på Tottenham men vi går nog en tuff säsong till mötes tyvärr.

1 gillning

Börjar bra.

2–0! :partying_face:

Jag tycker faktiskt synd om Arsenal, även om jag är väldigt nyfiken på Brentford. Den nyfikenheten blev ju inte mindre efter det här.

Arsenal kanske får vända kanonen i klubbmärket åt andra hållet igen.

No Edinson Cavani, no Marcus Rashford, no Raphaël Varane, no Dean Henderson. Maybe no Jadon Sancho from the start and certainly no Jesse Lingard,

Det saknas en del spelare inför dagens match mot Leeds. Är du nervös @xms67?

Jag är alltid orolig på matchdagen. Dock inte så mycket på grund av saknade spelare som av brister i laget. Ända sedan Sir Alex tid har vi misslyckats med att få fram/värva en defensiv mittfältare av rang. Det påverkar hela spelet, både framåt och bakåt. I år säger Solkjär att vi ska spela ett mer offensivt spel😳.
Det kan bli mycket svårt utan att ha en defensiv mittfältare som är bättre än de vi har. Lösningen brukar bli att vi spelar med två defensiva mittfältare vilket beskär de offensiva krafterna. Dessutom kör vi ibland med Pogba som defensiv mittfältare, vilket innebär att vi får en gudabenådad kreatör i anfallsspelet men en spelare som besitter i princip noll kapacitet i den defensiva rollen.

Bra första halvlek av United. Man kan inte vänta på att Sanch kommer ersätta James. James trodde jag mycket på, men han håller inte i United. Att då veta att vi har Sancho i laget gör att det känns mycket bra. Det kommer bli ett klart lyft.

2 gillningar

Denna starten av United klagar man inte på.

James gör väl ändå en okej match men hoppas Sancho kommer in om 15 min istället.

1 gillning

Zappade till Peterborough–Derby i Championship i stället. Wayne Rooney har det inte lätt just nu.

1 gillning

Vilken halvlek av United. Helt underbart. Viktiga spelare var bra vilket är viktigt.