Precis hämtat ut din första elbil privat eller som tjänstebil

Precis fått en ny elbil som tjänstebil?
Är det en BMW, MINI, Mercedes, Jaguar, Audi, Volkswagen, Skoda, Kia, Hyundai, Renault eller Tesla?

Letar du efter en bra tjänst för att logga din nya tjänstebil för att få ut bra information om din körjournal, hur mycket bilen förbrukar i snitt per mil eller liknande?
Tronity är ett företag i Tyskland som har en bra tjänst för att just logga din bil och de resor du kör i tjänsten eller privat.

Nyttja länken nedan och prova tjänsten kostnadsfritt i tre månader.
Tycker du att tjänsten uppfyller alla dina önskemål så går det att teckna en prenumeration som kostar ca 40 Euro per år.

Nyttja gärna länken nedan för att komma igång med tjänsten.
https://tronity.io/home/6zMKmXOb

Spännande, hur fungerar tekniken bakom, är det någon hårdvara in i OBD-porten?

Ingen HW involverad alls. Du skapar ett konto hos Tronity och därefter logga du in med ditt konto som du skapat/fått från företager du köpt din elbil ifrån. Gå också att nyttja Token om man inte vill använda sina personliga uppgifter.

Själv nyttjat tjänst ganska länge nu och är mycket nöjd med de tjänster som är kopplad mot bilen.
Egentligen läser tjänsten av alla de APIer som biltillverkaren släppt och en del har flertalet och en del har något mindre att visa. Kommer det tillräckligt med många användare i Sverige kommer tjänsten översättas till Svenska. Idag finns den på tyska och engelska.

Fungerar det bra till Plug in också?

Verkar som att i de flesta appar som biltillverkare själva har skapat, så ser man bara sträcka, tid, snitt hastighet, topphastighet (kia) men ej förbrukning och egna anteckningar…

Mycket bra fråga och jag ska stämma av med Sebastian på Tronity. Vad har du för bilmärke?

Kia

Låt mig kolla upp detta.

Tjänsten ska fungera även till en Hybrid. :+1::sunny:
Glömde skriva att det måste finnas en app kopplad till bilen för att det ska fungerar.
Om det ändå inte fungerar trots appen så kan du skicka ett mail till [email protected] så de kan hjälpa dig.

Visste inte man fick använda bubblan som sälj kanal på det sättet?.

2 gillningar

Jag bad honom posta här :slight_smile:

Reagerade också på det. Var ju väldigt rakt på!:thinking:

Borde inte sådana här inlägg märkas på något sätt.

Det är ju ett tips, precis som Tibber och annat, Hewit jobbar inte där :slight_smile:

Är som Esse skriver jag är bara en användare och vill gärna dela med mig av de erfarenhet jag har från denna tjänst.
Länken som ligger med är däremot kopplad till 3 månaders fritt användning istället för två veckor som de kör med i normala fall.
Jag har som sagt nyttjat tjänsten ganska länge och hjälpt dem med att få till nya funktioner och förbättringar för oss som använder denna tjänst.
De är lyssna gärna på förslag och ideér för att vidare utveckla denna tjänst.

Jag känner att jag inte vill ge ett företag jag inte kännertill access till min bil på sådan sätt.
Maybe thats just me.

4 gillningar

Finns Token om man vill använda detta istället.