POP Keys & POP mouse från Logitech FTW 😍😭😄😂

Logitechs POP-serie står ut. På mer än ett sätt och det är bara av bra anledningar.

Logitech har kompletterat sin annars svarta och RGB-färgade produktlinje med något som kan liknas vid en färgglad och lekfull serie. Produkterna heter POP Keys och POP Mouse. Med färg och variation och en gnutta personlighet ska Logitech slå sig in som det självklara valet hos generation Z. Det är ett tangentbord som vi kan modda genom att byta ut tangenter. Men både det mekaniska tangentbordet och musen går att med hjälp av programvara modifiera knappar efter behov och mående. Att kunna uttrycka sig personligt är något som Logitech tydligt tagit fasta på i de nya produkterna.

Logitech POP KEYS POP MOUSE

Tangentbordet smattrar som en gammal skrivmaskin. Det är inget för det öppna kontorslandskapet och delar du kontor med din respektive så gör du bäst i att bjuda på ett par Noice Cancelling lurar. Det här är nämligen ett mekaniskt tangentbord med en retrokänsla där varje rund tangent smäller som om den hade en typarm undertill. Vi kan inte annat än älska det. Mekaniska tangentbord i all ära. Men här är känslan på topp. Varje nedslag räknas.

Logitech POP KEYS POP MOUSE

När det kommer till POP mouse så är det en lätt och trevlig mus. Färgen är det som får den att passa ihop med tangentbordet. Det saknas retrokänsla i den här musen. Inte heller är det ergonomi som står i centrum för musen. Istället så är musen tyst. 90% tystare än en vanlig mus. Den är lätt, 81,9 gram tillsammans med batterierna som ska hålla i 2 år.

Logitech POP KEYS POP MOUSE

Men något som står ut från ordinära möss och binder ihop den med tangentbordet är att den har en knapp för emojis och genom att trycka ner skrollhjulet så aktiverar vi mute och unmute på Zoom eller Teams. Musens skrollhjul kommer även att anpassa sig efter hur du skrollar, om det är precision eller komma till botten av en lång hemsida.

Logitech POP KEYS POP MOUSE

Men åter till emojisarna, det är just det som sticker ut i de nya produkterna. Både tangentbordet och musen har ett extra gott öga till emojis. Från början är knappen under skrollhjulet satt till att trigga igång och få upp emojis. Men det går att ställa in vad knappen ska göra. För den kreativa går det att ställa in att Photoshop ska öppnas eller bara slå på musiken. På tangentbordet har vi den yttersta raden på höger sida som går att byta ut fyra av tangenterna mellan olika emojis-knappar. Till tangentbordet får vi med åtta stycken av de vanligaste emojis. FN knapparna går att ändra och vi kan välja vad som ska triggas när vi trycker på dem. Allt från att slå igång appar, maximera fönster till att öppna foldrar eller stänga av kameran i aktivt videomötesprogram.

Logitech POP KEYS POP MOUSE

För både tangentbord och mus går det att med Logitechs egna app till datorn styra och bestämma vad de olika funktionerna för knapparna ska vara.

Både mus och tangentbord kan koppla upp sig mot tre olika enheter samtidigt via bluetooth eller Logitechs dongle Bolt som följer med när vi köper tangentbordet. Musen har även tillgång till Logitechs Flow, en funktion där vi kan flytta muspekaren mellan våra olika datorer, kopiera text och bilder utan ansträngning.

Batteritiden är något som Logitech inte snålat med. Den sägs räcka till hela två år för musen och tre år för tangentbordet. Batterierna är av den utbytbara sorten och skall inte laddas.

POP Keys och POP Mouse finnas tillgängliga på Logitech och hos andra globala återförsäljare. Rekommenderat pris 999 SEK för POP Keys och 499 SEK för POP Mouse.

2 gillningar

Tangentbordet är ju riktigt fräsigt alltså! Såg att de fanns i fler färger dessutom, gula var ett nice.

Måste prova ett mekaniskt snart!

1 gillning

Som jag säger i videon, hade jag valt själv då hade det blivit gult men min son är (kanske inte så svårt ) smartare än jag och sa att jag behöver att lugna färger på mitt kontor så då blev det den här färgen och den är riktigt mysig.

1 gillning