Prata om att ha skitit i det blå skåpet...
Ja helt galet. Kina gör stora pengar på svensk mark och vi skattebetalare står för notan, bara att se på vindkraftverken.
Vet inte om detta postats innan. Tydligen har Kombilotteriet haft så orimliga krav att flera telemarketing företag tackat nej till samarbete. Var väl därför det passade bra i Spanien utan kollektivavtal
Högst troligt, mördare och gängkriminella har inte lika höga krav kring kollektivavtal.
Nu börjar det bli fånigt....
Nu är det extrainsatt informationsmöte idag kl 13, spännande
" Under mötet meddelades det att 1 600 anställda på Northvolt får lämna. Det gäller 1 000 anställda i Skellefteå, 400 i Västerås och 200 i Stockholm."
Det var större antal än jag trodde
Jag tror på att den gröna omställningen av industrin är viktigt på sikt, men just nu är det många luftslott som byggs och långt ifrån alla kommer att klara sig. Just Northvolt har varit beroende på att få in nya pengar hela tiden.
Efterfrågan på elbilar har gått ner, och det är flera liknande fabriker på gång i världen. Det är också svårt att tävla mot företag i Asien som där staten går in med stora summor pengar.
Håller med dig om det
Här kan man läsa om Kinesiska intressen i Sverige
Bra artikel om innovation, marknad och företag.
Låst artikel så jag kan inte läsa hela.
Men om det är en grön bubbla vi upplever just nu är ju alldeles för tidigt att säga. Men Northvolt är ju ett stort misslyckande inte bara med pengar utan arbetsförhållanden, miljö och Kinesiska intressen
Hade Northvolt's pressansvariga redan fått gå? Att skicka fram VD'n till journalisterna som stakade sig fram och sa eh, eum och liknade vartannat ord under intervjun gav ju ett så där intryck.
Detta borde ju Försvarsmakten köpa tillbaka
Åkt förbi den otaliga gånger på mina resor längs 363an
Man kan ju hoppas, annars:
– Intresset är stort. Det ringer spekulanter från hela Sverige och även från utlandet, säger mäklaren Anton Cederberg.
Ännu mer om Botkyrka
Man tävlar om att vara Sveriges näst största parti, man styr regeringen och media diskuterar deras perspektiv varje dag. Ändå spelar de underdog..
Nu är det nog nära slutet