Politisk debatt

Den artikeln innehöll inget jag studsade på. Någon partist har mejlat några inom samma parti och en högre nivå har redan innan beslutat att vara på plats.

Sedan gör de rubrik på att partisten mejlat Damberg på en felaktig mejladress men får det ända att verkar som att det skulle kunna vara så att Damberg varit otillgänglig.

Att sedan S helt verkar ha tappat omdömet i denna fråga, både i sak och hantering är ju uppenbart men inte via denna artikel.

Håller med, för oss som försöker vara lite insatta och följa med.

Det är det stora problemet.

Inget debattinlägg, snarare en spaning.
När Tobias Baudin pratar tror jag ibland att det är Stefan Löfven.

1 gillning

Är det det norrländska eller det långsamma tror du? Eller båda i kombination? :sweat_smile:

Kombinationen, ungefär samma bas dessutom

1 gillning

Knepigt ibland när matrixen visar sig :laughing:

Som här:

Nu är det för lite hat och hårda ord i den här tråden!

2 gillningar

Nu sjunker sakta SD i opinionen. Jag tror fortfarande att SD kommer att gå samma öde till mötes som Danske Folkparti.

Är annorlunda att behöva ta ansvar än att bara skylla på andra

1 gillning

Otroligt intressant fråga. Jag hoppas att du har rätt. Men jag tror att de kommer lyckas undkomma en hel del ansvar då de står utanför regeringen.

Nu är det nog mest nedåtpress på hela Tidögänget då de alla dels lovade för mycket och dels har kriser som står som spön i backen att hantera.

Samtidigt borde det ligga något i det du säger… Snurrar runt min egen axel..:sweat_smile:

Då krävs det nog allt att svenska socialdemokrater blir mer som de danska.

1 gillning

Head on the nail som man säger.

Inspiring Tim Tebow GIF by Home Free

Tror inte det, varför rösta på kopian när originalet kom.

Varför tror du det gick åt skogen för Danske Folkeparti?

Många SD röster kommer väl från S och kan man få tillbaka de rösterna genom att föra liknande politik, så kan säkert några procent komma tillbaka.
Sen kan man ju fråga sig om det är SD’s politik som har lockat eller S’s politik som avskräckt.

2 gillningar

För att de aktivt tackade nej till makt. Samt att deras karakteristiska ledare som byggde upp partiet är utbytt mot en stelbent sak som är åtalad och dömd för att fuskat med partibidrag. I samband med har dessutom nästan alla deras riksdagsledamöter hoppat av.

Och det är bara toppen av isberget.

Vi såg det inte komma, vi har varit naiva? Eller vad kan S tänka sig använda sig av nu. Fortsatt tystnad? :thinking:

Vad tror församlingen om det här?

Kommunistiska partiet får inga klick från mig. :rofl:
Men det är väl samma som vad ryssarna sa för 2 dagar sen. Fantasier.

Nja, proletären var kanske inte det bästa valet :grin:

Edit.
Jag har hela tiden haft så svårt att förstå varför ryssarna skulle spränga sin egen ledning. Den mellan Norge och Polen känns rimligare🙂

1 gillning

Att Seymour Hersh har sina bästa dagar bakom sig. Han har en historia att minska Rysslands inblandning i förgiftningen av Sergei Skripal.