Politisk debatt (2021–2022)

Nog har det skrivits en del.

Varför radera? :slight_smile:

Jag kom på bättre tankar och bedömde att ni inte var riktigt redo än för bevis på att världen styrs av rymdödlor från månens skuggsida.

( Det var en länk som blev helt keff, men jag föredrar förklaringen ovan)

Att det krävs en hel del mil för att en elbil skall miljömässigt gå breakeven jämfört med fossilbil vet man ju. Men hur många mil krävs vid normal laddning när en elbil går breakeven mot motsvarande bensinbil. Det vore intressant att veta

Nuvarande regeringen har bestämt sig för att inte skicka Archer till kriget.

Så här lät det när förra regeringen tog samma beslut.

Frågan är kanske dock om det inte är så att vi behöver våra kanonkulor själva. Men behövde man vara så tydlig med sina känslor när man var i opposition då?

5 gillningar

Hehe så kontentan är att allt som politiker gör som man inte gillar är förjävligt, skottpengar och allmän misär? Och allt som den egna sidan gör som man inte gillar är "bara politik"? :slight_smile:

2 gillningar

Ja, alla har blivit sossar.

Bra betyg för Socialdemokratin alltså :slight_smile:

Få klarar av kontstycket att alltid vara i opposition, även när de hade makten 40 år i sträck. :stuck_out_tongue: Där har andra partier mycket att lära :wink:

Upp till kamp!

Undrar hur regeringen kommer hantera elprisstödet nu när Svenska Kraftnät sagt att man varken har pengar eller vilja att betala ut mer än det som redan är lovat?

Menar du min bild så tänker jag att ”that goes both ways” :slightly_smiling_face:

Förhoppningsvis behövs inga fler stöd. Om det behövs så är det väl regering/riksdag som avgör var pengarna kommer ifrån, inte Svenska Kraftnät, finns inga pengar där så är det en icke-fråga. Hur mycket pengar som finns hos Svenska Kraftnät avgörs av elpriserna och kapacitetsavgifterna som vi elbrukare plöjt in.

2 gillningar

Om vi adderar lite politik på det där logiska resonemanget..:sunglasses:. Jag tror det kommer vara väldigt svettigt för regeringen att stå utan svar på frågor likt: Om elpriserna bli höga vad gör ni då? Vid vilka priser bör en kompensation slå till? Hur mycket ska hushållen kompenseras med? Var ska pengarna tas från?
Politiker klarar sällan att stå utan svar så frågan är hur mycket is de har i magen i denna fråga?

1 gillning

Snart är politikerna arbetslösa. Första steget i arbetet att avskaffa demokratin är taget.

Har inte jag hört om någon tidigare politiker som använde demokratin för att komma till makten för att sedan avskaffa densamma? :thinking:

:rage:

R Crumb visste redan 1989 hur det låg till.

Vi har et par kompisar som bor granne med Trump och Mar-a-Lago. De berättar att han är ett ärkesvin även i sin privata person. Han har tagit för vana att anlita små hantverkare och just innan de är klara så skickar han hem dem och hävdar att de har brutit kontraktet. Sedan sätter han in sina jurister om de bråkar vilket gör att dessa småföretagare är chanslösa.

Det pågick en process för att väcka en grupptalan mot Trump som jag inte vet om det landade. Man har försökt få media mer intresserad av detta, men hitintills utan framgång. Troligen möter jurister journalisterna med frågan om de kan visa upp en enda fällande dom som indikerar att Trump har fel.

3 gillningar