Politisk debatt (2021–2022)

Allt annat är nazism och samhällsomstörtande. Det har jag lärt mig senaste veckan :slightly_smiling_face:

1 gillning

För rolig för att inte delas

2 gillningar

När jag var mycket ung så skrev jag ett brev till SVT där jag krävde att arbetslöshetssiffran skulle rapporteras samtidigt som börskursen. De hade börjat läsa upp börskursen i Rapport eller Aktuellt. Hade ingen aning om att de då 30-35 år senare skulle ta bort börskurserna tack vare mitt brev..:sweat_smile:

2 gillningar

Både Liberalerna och Sverige hade mått så mycket bättre om Birgitta Ohlsson hade fått förtroendet att leda Liberalerna 2017.

7 gillningar

Det var efter henne det gick utför. :pensive:

Obs!
Detta är inte rasism! Det är en spark i skrevet på woke.

3 gillningar

Och jag som trodde detta var humortråden?:wink:

2 gillningar

Vi språkar faktiskt om alla er hudfärgssnöflingor i senaste podden :slight_smile:

Nja hudfärgssnöflinga kan du vara själv. Tycker det verkade som att en hel del förstod ironin i inlägget och skrattade åt det :slightly_smiling_face:

Medan andra såg igenom ironin som den underliggande kritik mot att Disney och andra filmskapare har blivit bra på att lyfta fram minoritetsgrupper i sina filmer, som är det grundläggande syftet med memen.

Känt arbetsverktyg från den amerikanska högern.

Vi väljer alla våra politiska strider. Vissa väljer att med alla medel tillgängliga bekämpa de som jobbar för att även andra än den egna gruppen också skall känna att de är lika mycket värda.

5 gillningar

"Min familj äger tre sommarhus i nordvästra Skåne." :roll_eyes: :woozy_face: :sweat_smile:
Gabriel Urwitz: Elsituationen är inget annat än skandal (di.se)

1 gillning

Vad bra, då sitter han ju i en bra ekonomisk sits när han får rätta magen efter matsäcken. Stackarn..

Den är rolig! Men det är också tråkigt på riktigt. Historiskt så har jag röstat på dem. På den tiden de hette Folkpartiet. Det jag oroar mig för nu är att det finns de i C som vill höger ut. T.ex. ledaren för deras ungdomsparti. Liberalismen behövs i Sverige. Just över gränsen partier vars makt och inflytande är på SDs nåder kan inte kalla sig liberala enligt mig.

2 gillningar

Någon som planerade för framtiden…

Har man 3 villor så borde man ju inte få ha någon åsikt i energifrågan.. men gäller det även om man har två villor? Eller två dyra elbilar?

Familjen har tre villor.
Det har min också om man i familj räknar in mina föräldrar och min syster. Vilket iaf jag gör.

Jo så förstod jag det också. Har man två vuxna barn med varsin villa så är det ju ingen ovanlig situation alls. Tar man som du med en äldre generation också så ökar ju möjligheterna till fler villor i familjen.

Överklassen blir allt mer pressad. Snart måste de börja använda sina sparade pengar..:scream:. Men vänta, Skåne..? Där har vi väl några fideikommiss med 50 eller 100 rum? Vi bara bävar för deras situation! En insamling?

Om det är så att vi kan börja slå ihop familjen eller släktens hus vet jag inte vart det här ska sluta. Är inte 10% ättlingar till Djingis khan? Det blir många hus, och gigantiska elräkningar. Och om vi räknar ihop alls SkåneDjingis löner borde de väl beskattas som en lön? Om nu summan av tre olika hus elräkningar ska slås ihop? Nähä..? Var det en annan fråga?

Jag tänker att nästan alla debatter förlorar på att ta sig själv som exempel. Om man dessutom är en av Sveriges mest privilegierade män borde man kanske ödmjukt fundera på om ens tre sommarhus i Skåne verkligen lägger den tyngd i argumentationen som man önskar?

5 gillningar

Sverige håller på att få en ny vice talman...

Pinsamt!