Politisk debatt (2021–2022)

Undrar hur snacket går bland det ryska folket?

Imponerande!

4 gillningar

Det är blandat. Vissa köper allt som staten pumpar ut via vanlig rysk media med hull och hår. Andra inser att det är bullshit.
Problemet är att vill man ha objektiva nyheter så måste man själv leta rätt på dem. Allt som sänds på Tv, Radio och skrivs i tidningar kontrolleras av staten.

Vad vad det jag just såg och hörde…?:flushed:

1 gillning

Nu kablas det ut sanktioner. Ska bli mycket intressant, och givetvis otäckt, att följa både Ryssarnas agerande och sanktionernas effekt både i Ryssland och Europa.

Håller med dig om det. Putin testar gränser och ser vad han kan uppnå utan krig, frågan är vad slutmålet blir.

Ibland blir jag bara trött på detta ordpajaseri. Jag inser såklart ordens värde, men att en relativ nyvald statsminister ska kunna varje begrepp och hur varje begrepp ska användas känns lite - tja oviktigt. Sedan är det klart att folk kanske tänker att när man väljs till ett ämbete sker en automatisk process där all nödvändig faktakunskap överförs på ett gudomligt sätt. Man blir så att säga statsminister av guds nåde... Eller om det nu var i ett annat statsskick..:wink:

Min favorit när media jagar ett ord, en åsikt eller en bekräftelse:

:smile:

7 gillningar

Klassiker. :slight_smile:

1 gillning

Det är ofta som dina funderingar går i takt med mina :slight_smile:

Även denna gång.

1 gillning
2 gillningar

World domination?
Jag undrar om Putin till och med testar “väst” vad som händer om han intar Ukraina?
Skulle inte bli förvånad om alla dom forna baltstaterna som förr tillhörde Sovjet ligger efter Ukraina i pipeline.

De är medlemmar i Nato.

De hade nog legat pyrt till om Putin hade fått Nato att gå med på termerna i hans kravbrev. Ett krav innebar att alla medlemmar i östeuropa skulle bli tvungna att lämna Nato.

Vilken fruktansvärd dag. Men, kvinnor och barn dör och skadas, ett land i Europa hotas till grunden och hela Europa utmanas.

4 gillningar

Älskar den nya mer frispråkiga Jonas!

1 gillning

Dansk bränner koran för att hetsa mot folkgrupp. Polisen polisanmäler dansk för hets mot folkgrupp. Dansk polisanmäler polisen för brott mot GDPR för att hans namn nämns :rofl:

Samma Rasmus Paludan som alltså sexchattar med 13-åringar på Discord…

Verkar vara en hel del olika delar i detta paket…

Är det nu landets bilmålvakter jublar ?