Politisk debatt (2021–2022)

Skall vi vara lite sådana så kan jag tänka mig att kulturen i det här företaget är “hårt men hjärtligt” vilket betyder att jargongen kanske inte medger ett tryckt val där på morgonmötet.

1 gillning

Det finns folk som har svårt med alkohol och försöker hålla sig borta från det, varav det finns dom som inte vill vara öppna med det utåt , eller mot arbetsgivare, och att då få sprit serverat på morgonmötet kan förstöra. Nu är det här säkert en bra click-bait rubrik och jag gissar att det är lite ironi i ditt inlägg men det är värt att tänka på.
Har en bekant som fått lite tryck från sin chef chef för den inte följer med på middagar efter jobbet, där det oftast blir lite dricka som personen vill undvika. Han vill hålla sina “problem” privata och har därför svårt att säga nej när det väl bjuds. Jag har sagt att det bara är att säga nej men det är tydligen inte så lätt.
Jag vill inte basha dig för din kommentar men ville bara nämna det :slight_smile:

2 gillningar

Det har jag full förståelse för. Men om vi pratar rent generellt så ser jag inga problem med detta förfarande.

Jag är helt med dig, tycker för det mesta så också, förut var jag nog den som ställde fram spriten men nu när jag kommit närmare alkohol/drog problem så har jag fått förståelse för hur jobbigt det är. Jag är lite arg på mig själv att jag inte tänkt mer på det tidigare, men bättre sent än aldrig :slight_smile:

2 gillningar

En av mina leverantörer/tillverkare ska hålla webinar i morgon, dom har skickat småflaskor Moët till alla som anmält sig. Lite mer klass än vodka i plastglas.

3 gillningar

Oavsett vad man tycker om sakfrågan så vet jag inte riktigt om det handlar så mycket om präktighet som individuellas hälsa samt samhällets kostnad för alkoholskador.

2 gillningar

Jag hade nog hellre tagit grey goose eller belvedire i plastglas än moet i liten flaska :stuck_out_tongue:

1 gillning

Då är det mer klass på @Marcus_Attefors dekaltrimmade IKEA glas. :joy::joy::joy:

Jag är med dig bara att vi är lite väl fyrkantiga och byråkratiska. Både på gott och ont.
Det gör att vi är ett väl fungerande samhälle men gör det lite tråkigt.

2 gillningar

Du har för långt till bordershoppen helt sonika!

Du skall bara veta hur redo jag är för en Tyskland-resa. Inköpslistan och bro-bizzen ligger klara. :joy:

1 gillning

Skärmklipp

7 gillningar

Råna banker? Nä, Di Leva får nog ta i lite mer. För P3 är det bara skjutningar, kidnappningar och mord som belönas. :face_vomiting:

1 gillning

Ytterligare ett argument som visar på att public service av idag är sjukt. Det bör skrotas.

4 gillningar

Hen har ett fint brottsregister iaf.

Verkar vara en rätt underhållande twitter han har Di Leva :raised_hands::crown:

Människor är sjuka, det är folket som röstat…

Skulle lätt rösta på Phil Spectors julskiva som den bästa julskivan någonsin. Är jag sjuk?

2 gillningar

Om inte annat var Phil skapligt sjuk. :joy::joy:

1 gillning

Även Wilson Pickett har några låtar som jag håller jag högt. Han var rattfull och körde över en pensionär på 90-talet.