Politisk debatt (2021–2022)

Så kan det för all del vara. Men jakt och veteranbilar känns - inte ens i Värmland - som de hetaste politiska frågorna inför valet. Snarare hennes förmodade fritidsintressen.

Och en M-disktrasa? Sådant använder väl väljarna RUT till? :thinking::wink:

2 gillningar

Veteranbilar kanske inte är så stor grej men jakt är rätt mycket diskussion kring varg och älgstam som måste hanteras politiskt.

Disktrasa är en klassiker – vet att vi körde rätt mycket sådant i Liberala Ungomsförbundet ”Städa bort….” Vad det nu var

Jag fick för många år sedan (under Reinfeldt tid) en disktrasa med M logga av min frus syster som är aktiv i V efter att hon fick höra att jag röstat på M.
Det var en tyst pik att jag röstat på fel sida.:joy::joy:

Jaktlobbyn är ju en ganska mäktig gruppering som nästan aldrig syns i vanlig media. De har stort inflytande i M och Kd. Kanske även Sd, men det vet jag inte. Så M och Kd försöker hålla sig väl med dem och se till att de inte föredrar det andra partiet. Antar att även C ligger bra till hos dessa materialsportare.

Tycker att man ser Jägareförbundet ganska ofta i media, framförallt i vargfrågan där hållningen är ganska extrem.

Å andra sidan kanske det märks mer i Värmland än i Stockholm. :slight_smile:

Det är inte bara jägare som skjuter. Sportskyttarna är fler, det är en förvånansvärt stor sport i Sverige. Tillsamman blir jägare och sportskyttar en bit över 300000 stycken.

1 gillning

Tycker de har varit uppe i vanlig media en hel del på sistone.

C bränner sina broar till landsbygden på löpande band, tvivlar på att de ligger särskilt bra till.

Jag kanske har missat att de syns en del. Annars är min bild att de är duktiga på att få upp frågor utan att typ Jägarförbundet syns med namn. Jämför med LO och Timbor som nästan alltid får sitt namn nämnt. Men som sagt, jag kan ha missat en del.

Det ska bli mycket intressant att efter valet se vilka som röstade på C. Klarar de att behålla en hel del på landsbygd eller tappar de stort där. Resan är ju påbörjad. Samtidigt känner jag några som är aktiva i LRF och de är grymt oroade för Sd:s frammarsch så de skulle utan att blinka fortsätta att rösta på C.

De tappar nog inte så mycket som de borde eftersom de väljarna tenderar att vara trögrörliga.

Själv hoppas jag att det går riktigt bra för C. Jag har dock aldrig röstat på dem...

Bara jag som är galet trött redan på alla jävla pappkartonger med politiker på som är helt sönderspammade överallt. Samma budskap på alla också, usch.

2 gillningar

Haha – händer var fjärde år :slight_smile:

1 gillning

Det är som en spambot har intagit hela staden. Gick över en bro idag där vänstern och moderaterna hade totalt spammat varsin sida med exakt samma skylt hela vägen (ca 30 meter bro).

Obehagligt. Spam IRL typ.

1 gillning

M a o lika ofta som @Marcus_Attefors kör lådor till ångest förrådet. :joy::joy::joy:

Jag fyller en taxi i veckan som får åka dit!

1 gillning

Inte värre än alla elsparkcyklar. Där pratar vi spam.

De har ju ett syfte i alla fall.

1 gillning

Eller A traktor :slightly_smiling_face:

Du har en likasinnad i Sunne:

En våg av vandalisering har drabbat de valaffischer som nyligen satts upp. Något tillfälligt tilltag i stundens bitterhet tycks det inte vara då affischerna förstörts två gånger.

Partiernas valaffischer vandaliserade i Sunne - Värmlands Folkblad (vf.se)