Politisk debatt (2021–2022)

Märta eller Per uttalar sig säkert snart. :joy:

Så du menar alltså att det räcker med ett Zoom-möte med Joe Biden för att visa att även USA stödjer Sverige och Finland att gå med i Nato.

Mycket kan man göra via videomöte men vill man skicka signaler och visa upp politiska budskap är det tyvärr inte så det funkar.

2 gillningar

Ditt hat mot MP är svårt att missa.:wink::joy::joy:

Jag älskar MP. :smiling_face_with_three_hearts:

Jag tycker ingenting. Jag förväntar mig på att media ska tycka något.

Har du också en flaska på kylning till den 11 september? :wink:

Fast det är ju just sådant som flygplan skall användas till.

Igen, "Media" är ingen person eller en grupp människor utan hundratusentals röster som alla tycker olika.

Varför raljera? :slight_smile:

Om du nu tycker det är så hemskt att regeringsplanet används till att föra diplomati finns det säkert någon inständarredaktion som är villig att ta in den insändaren och sedan har du just "Media som tycker något".

Och ja, jag förstår att det är ett sätt att kritisera alla som tycker det är synd att flyga. Men det är ett ganska omständligt sätt att föra fram den åsikten på.

2 gillningar

Flaska? Nu snackar vi lådor. :joy:

1 gillning

Jag menar pressen

Du får skriva en insändare eller ringa till Ring P1.

Det blir Karlavagnen ikväll

2 gillningar

Vad är »pressen« för något?

Kvällsblaskor

Jag tänker att man själv blir lite ansvarig för vilka källor man väljer att tillskanska sig information i från :slight_smile:

1 gillning

Eller om man vill känna klimatskam.

Det är nästan som att vissa människor dras till nyheter man inte gillar :slight_smile:

1 gillning

Så vi har gått vägen: media → pressen → kvällsblaskor

Om det inte har vänt radikalt så är de otroligt att man inte kollar upp saker bättre