Polestar 6 blir en eldriven roadster

Det klirar i beställfingrarna

1 gillning

Reservera ett ex för $25.000...och man får bilen 2026. Det är en galen värld vi lever i.

1 gillning

Från sajten:
image

Ni som hoppades att Polestar 02-conceptet skulle bli av på riktigt kan skatta er lyckliga och börja spara pengar. 2026 lanseras den.

Det är alltså versionen med fällbart plåttak som kommer lanseras som Polestar 6. Polestar 5 som är liknande bil men utan inbyggt vinddrag lanseras något tidigare.

Polestar 02 från sidan Vill du vara först ut gäller det att vara snabb på reservationsknappen. De första 500 bilarna kommer vara i en limiterad utgåva vid namn Polestar 6 LA Concept edition. Dessa kommer vara lackerad i samma blåa färg som konceptet, den ljusa läderinteriören och samma 21-tums fälgar. Du kan reservera den från och med idag.

Priset kommer landa på 200 000 amerikanska dollar. Du betalar 25 000 amerikanska dollar vid reserverationen.

Vad Polestar 6 kommer kosta därefter är ej ännu känt.

Polestar 5 och 6 kommer bli de första bilarna som använder Polestars egenutvecklade elbilsplattform. Det inkluderar ett 800-voltssystem (= snabbare laddning). Effekt på 650 kW (884 hk) och dubbla motorer med kombinerat vridmoment på 900 Nm.

Förhandling pågår med frun...

3 gillningar

helt sjukt juu!

1 gillning
  • Vad ska man med pengar på banken till..? Det är ju inte roligt..!!!
2 gillningar

ja de ju ingen vanlig bil för vanliga svennar- kör stefan kööör !!! :relaxed:

Man får tänka som jag gör varje natt när jag blir sugen på att beställa onyttiga saker via Foodora. Lägg in allting i kundvagnen. Se hur mycket det blir. Stäng sedan Foodora och köp aktier via Avanza i stället för samma belopp.

Vilka aktier är det jag ska köpa så jag kan casha en sådan bil om en 2-3 år???
Skicka pm så ingen annan snor tipset.. :wink:

inte bara casha om 2-3år..utan du måste hostaupp $25000 vid beställning....och du får skynda dig på för bara 500 av första serien.

:).... första förhandlingen är avslutad och resultatet är: Vi ska på ikea på lördag

4 gillningar

Klassikern är ju att köpa aktier i det bolaget man vill köpa bilen i från. Det var någon som räknade ut att om man lagt samma pengar man reserverade år 2017 på Tesla Roadstern på Tesla-aktier i ställer så hade man varit ekonomiskt oberoende nu.

Å andra sidan – om man reserverade Tesla Roadstern så var man nog redan ekonomiskt oberoende.

1 gillning

dåså , beställning blir då på söndag ?

1 gillning

Moment 22 lixom! heheh!

1 gillning

Man är ju bra sugen att göra en reservation, men vet inte om frugan skulle bli lika glad som jag.. Får nog prata om det. Men skulle nästan gissa att de et är för sent att boka upp sig. :slight_smile:
Den är ju fullt återbetalningsbar så man skulle ju bara kunna göra det..

1 gillning

OM du köper så bokar jag in en recensionsdate redan nu!

1 gillning

Då måste jag köpa för vem vill inte ha dejt med dig❤️

Den dagen då du och jag tar en groupie och lägger ut här i bubblan är en lyckans dag!

1 gillning