Nyheter om Polestar 3

Jag hade ju hoppats att 3:an skulle bli en production av Polestar Precept...

men men

Från sajten:
image

Polestar 3 är Polestars första SUV och även den första med det helt egna designspråket.

Polestar 1 och 2 är baserad på Volvo-design där man bytt ut interiören och slängt på en Polestar-logga. I och med Polestar 3 har man kunnat sätta sitt eget designspråk.

Bilen kommer dock dela plattform med Volvos första bil som är utvecklad som ren elbil – Volvo Embla.

Polestar 3 sägs vara lite mer “rund” i formen jämfört med Volvo Embla som ryktas ha en helt vertikal baklucka – som den gamla goda 240-tiden. Någon gång i oktober får vi alltså se.

Anledningen till att den endast kommer att tillverkas i USA och Kina kan vi anta har med det faktum att Volvos fabrik i Torslanda inte ens har kapacitet att tillverka alla stora Volvo-bilar. Man har exempelvis fått flytta S90-produktionen till Kina. Volvos fabrik i Gent, Belgien, tillverkar endast mindre bilar i form av 40-serien.

Via: Teknikens Värld.

1 gillning

Här ser vi någon sekund av Polestar 3 - det är när Concept-bilen Precept "vänds upp och ner" och i stället visas Polestar 3.

https://www.instagram.com/tv/CeeGgX7DI9z

Får se imorgon (senare idag..) :slight_smile:

Tyckte polestar sagt att P3 skulle lanseras i höst?

Ja, oktober har det sagts.

Från videon så ser det här mer ut som en P4, definitivt ingen SUV iaf.

Vi får se. :slight_smile:

1 gillning

Det är Concept Precept du ser där. Här är P3.



2 gillningar

Ooo den e fin !! ( o snart stefan’s ) :relaxed:

1 gillning

mmmmm....

1 gillning

Från sajten:
image

Polestar 3 premiärvisas i oktober men redan nu kan vi se hur den ser ut från sidan.

Modellen är den första som Polestar själva har kunnat designa. Polestar 1 och 2 baseras på Volvo-design.

Polestar 3 delar plattform med Volvos kommande SUV men kommer vara betydligt mer sportig. Ändå är det lite av ett herrgårdsvagnsfeeling vi får se med en mycket rak baklucka.

Här ser vi den från sidan. Det är enda bilden som finns tillgänglig just nu. Men i videon ovan ser ni den från några andra vinklar om än mörkare och mer närgånget.

Polestar 3 kommer gå att beställa från och med dagen efter lanseringen i oktober. Räckvidden kommer vara upp till 600 km enligt WLTP om alla planeter står rätt på himmeln.

Framöver kommer Polestar 3 gå att göra autonom på motorvägen i vissa länder.

Via: pressmeddelande.

2 gillningar

Nice för alla SUV-älskare. :slight_smile:

Den ser spännande ut!

Den skall vi ha!

Jag trivs med min Yaris men Polestar 2 var sjukt kul att provköra. :smiley:

1 gillning

Shut up and take my money. Jag är så himla redo. Den lär väl inte hinna hoppa på nya CarPlay, men det kan jag leva med.

Yaris fungerar :slight_smile:

Inte den roligaste bilen men i dagens läge ganska tacksam eftersom den är såpass billig att äga och köra.

Ujuj!!

Såg väl okej ut men inget jag gick igång på.
Säkert snyggare i en annan färg.:nerd_face: