Polestar 2 – nya elbilsfavoriten

När tycker Tibber det är billigt? Ser ju Tibber lysa grönt på 4-5kr.

Allt är väl relativt. :joy:
Är peaken 10kr så är väl 4-5kr "billigt". :slight_smile:

2 gillningar

Den ska ju anpassa sig vad jag förstått. Helt ofelbar är den nog inte iofs. Hemma drog den igång en liten stund då elen var dyr. Sen pausade den och laddade upp det sista under natten. Antar att det har med hur mycket den behöver ladda för att batteriet ska bli fullt. :person_shrugging:t2:.

Jag kommer köra med tibbers smartladdning nu. Vi går över på tibber nästa vecka så får man ju göra en utvärdering efter hur det fungerar efter tid.

Låter smart. Berätta hur det går sen.

1 gillning

Alltså schemalagd laddning med Easee. Varför laddar den inte? Satt timer 1900-2000, inte ska man väl behöva trycka på Starta för starta en schemalagd laddning?

Har för mig att den kollar av bilen fyra ggr i timmen.

En av gångerna borde ju vara vid start tiden? Eller du menar bilen?

Nä, tibber. Men varför ska du ladda så specifik tid?

Provladdar inför kvällens laddning 23-07 - det det typ inte kostar nått.

Står iofs att den väntar på bilen? :joy:
Skämt å sido. Kanske är att den väntar på att elpriset går ner senare under natten och behöver triggas för att börja ladda inom det fönstret. Har du tagit bort laddningschemat i bilen?

Ja. Men trycker jag start kör den igång direkt. :slight_smile:

Ja schemat på bilen är borta.

Startade om laddaren. Verkar gjort susen.

1 gillning

även polestars kan parkera i vänsterfilen

1 gillning

Den ser säkert ut så här lite längre fram. :joy::joy:

1 gillning

hahah märkte det..faståt andra hållet

edit: Alltså den peka åt att man ska lägga sig i höger

1 gillning

E4 norrgående Mjölby?

Fråga. Kommer hem, pluggar i laddaren, låser. Laddning är inställd starta 23.00.

Kommer in och ser detta. Är det laddningsfel vet jag den inte kommer starta inatt.

Jag hade nog gått ut och dragit ut sladden och satt in den igen. Kanske gjort en reset på laddningboxen.

1 gillning

Gjorde detta och det löste problemet. Men hänt 2/2 gånger nu.. boxen och bilen som är lite nervösa. :slight_smile:

Eller ägaren. :joy::joy:

1 gillning