Polestar 2 – nya elbilsfavoriten

Stor uppdatering rullas ut, P3.0.3.

3 gillningar

Fick uppdateringen OTA igår, rullar på fint som alltid.

1 gillning

Nu kan man beställa en Polestar 2 SR för 4400kr/mån i privatleasing, det måste nästan vara bättre pris än vad @katho betalar :smiley: Dock helt naken vilket är synd, pilotpaketet vill man ju ha. Hittade en LR med Pilotpaketet för 6 478kr... En Polestar 2 är ju en klart bättre deal än EX30 i nuläget :smiley:

5 gillningar

Nice price! En hundring mindre än mig, fast jag har LR och Plus+Pilot.

Trevlig bil oavsett. :slight_smile:

Hade helt missat att PLUTO.tv-appen släppts i Play Store. Perfekt när man har egentid!

5 gillningar

Ska vi tro att det blir strafftullar inom kort även på Polestar? Innebär ju isf att den skenar iväg ganska ordentligt i pris.

Flyttar nog tillverkningen till Belgien eller Kalifornien då.

Sydkorea håller man på att upprätta en fabrik :slight_smile:

Tar upp det här.

Ja att flytta tillverkningen är väl enda sättet. Min leasing går ut i slutet på året och att flytta tillverkningen till dess går nog inte och då blir en P2 för dyr som det ser ut.

Nu går det ändra vad bilen ska ladda till genom appen. Om ni kör 3.x och senare.

2 gillningar

Har någon här hoppat på Polestar Charge ännu?
Jag funderar på om mm får någon faktisk rabatt på exempelvis Tesla SUC jämfört med ett abonnemang direkt hos Tesla.

Fick senaste 3.1.9-uppdateringen och installerade den idag. Verkar funka finfint.

Ryktas att man optimerat energihanteringen också och att bilen går snålare, har inte kört så långt men den har förbrukat mindre än vad den brukar göra på samma sträcka.

3 gillningar

Jag installerade samma version denna afton, inte hunnit testa något dock.

1 gillning

Ska köra 130mil på måndag så ska bli intressant att se.

1 gillning

Har gjort 100mil nu.. inte märkt någon större skillnad i förbrukning. 22.2kWh/100km

Hyfsat tempo då antar jag?

Njaa... arlanda-Flensburg.. så motorväg helavägen och jag höll hastighets gränsen.