Polestar 2 – nya elbilsfavoriten

Ajdå... Surt.

2 gillningar

Testa av 2024 SMLR i Norge och den kom (vid snäll körning) hela 601,7 km. Riktigt bra!

SLIK TESTER VI: Vi kjører testen med et utvalg aktuelle biler hvert halvå, vinter og sommer, etter samme rute: En sløyfe gjennom Oslo, opp Rv4 til Gjøvik, derfra opp til Hjerkinn, så østover og rundt Rondane over Venabygdsfjellet, ned til Ringebu og oppover igjen. Bilene kjøres på fartsgrensen til de er tomme for strøm. Førerne, som alle er erfarne, er pålagt å bruke regenerering aktivt og smart. De skal kjøre i normalmodus, samt unnlate å bruke
førerstøttesystemer, autopilot og adaptiv cruise control.

3 gillningar

Misslyckades dom igen. Ny prognos imorgon eller fredag.

avyning är tydligen svårt.

Vad innebär avytning?

Du menar avyning? :rofl:

Avsyning = inspektion.

1 gillning

Så dom skrev. Tydligen när som lackar taket(glas) så rinner färgen ner typ och pajar jobbet. Så förklara hon som ringde typ.

1 gillning

Svåra ord idag. :joy::joy:

1 gillning

16 dagar sen inlämning och förlorat 2% batteri.

1 gillning

Annan professor, använd inte internet. :joy:

1 gillning

Hur är det i bilarna när man använder röststyrning, är det on device som med Apple eller går det till en server för att processas?

Beror på vad man ber den göra. Frågar man om vädret så får den gå till Google och hämta svaret. Säger man till den att sänka temperaturen så görs det lokalt.

Detta gäller ju då Volvo/Polestar som använder Googles operativsystem för bilar.

1 gillning

Imorgon får jag min bil. Lånat mossans bil och tankade den 300kr efter några dagar. Höll på svimma :slight_smile: 300kr är ju 2 månaders körning. :slight_smile:

3 gillningar

Vet känslan. Hade en Audi A3 (manuell växlad, fy sören) medan min e-tron var på service. Den drog ju ingenting, framförallt för att man inte ville köra den. Innan jag lämnade den skulle jag tanka upp den. Jag stoppade ner munstycket, tryckte in handen och det sa klick. Den fick i 2 liter... 48 KRONOR!!! Herregud den tar 55 liter... skulle jag tanka från tom till full så hade det ju kostat hela månadspengen.

Hemska tanke. :slight_smile: Ge mig min bil nuuuuu.

För varmt batteri?

Tung gasfot kanske?
Min ligger på snitt 18,2 nu, Dual motor, fast jag kör lagligt, inte jetspeed. :wink:

Vet inte vad du pratar om :roll_eyes:

1 gillning

Tankade på Ionity idag. 463 spänn för 53 kWh, för mig som inte har något avtal. Var glassugen och orkade inte leta efter någon annan laddare i närheten av glass.

Dessa prisvariationer på publik laddning är det sämsta med att köra elbil. Plus att du alltid kan räkna med att de flesta bensinmackar har enklare livsmedel och toalett. Medan en laddare kan stå lite var som helst, vilket kan vara svårt att förutspå när man kommer till en ny stad.

Helt galna priser. Supporta inte 9kr laddarna.

Men vad gör man inte för en god glass.

Supporta Tesla med att bli kund. Dom har riktigt bra priser nu. Jag tror det är dom som kommer sköta prispressen i framtiden.

3 gillningar