Polestar 2 – nya elbilsfavoriten

Där kom klimatbonusen. Från 8800 till 5600 med försäkring. Mums.

7 gillningar

3 gillningar

Sedan jag skaffade AI box och hur bra det funkar så känner jag youtube appen inte är nödvändig längre.... Men ... För pöbeln kanske det duger :wink:

1 gillning

Eller hur, saknar ingen Youtube-app heller. :smirk:

1 gillning

Jag undrar när P2.8 kommer som OTA till bilen.

Aldrig. 2.9 kommer nog om några veckor

Syns i bilen nu men får inte installera ännu..

1 gillning

Har fått liknande info på Volvo nu. Låter verkligen intressant med Apple Maps i förardisplayen!

1 gillning

Sen i förrgår eller kanske igår har jag inte haft någon internetuppkoppling, har gjort allt som står på Polestar’s hemsida om att slå av och på vissa inställningar utan att lyckas att den hoppar igång.

Är detta ett vanligt fenomen?

Har du startat om infotainment / gjort en TCAM-reset?

Om det är att man håller in hemknappen i 20 sekunder så har jag gjort det kanske 3 gånger :pensive:

Ibland räcker inte 20 sekunder, du måste hålla in till SOS-lampan i taket blinkar.

Skulle inte det funka så är det någon intern reset som sker efter 2-3 dagar vill jag minnas, har löst det för mig. Och blir det itne bättre så löser verkstaden det genom att koppla ur 12 volts-batteriet. Men dessa problem hade jag för 1,5 år sedan när jag fick bilen, sedan dess har det fungerat bra. Så fokusera på TCAM reset så borde det lösa sig :slight_smile:

Vilken mjukvara har du?. Var länge sedan man hade det problemet.

Ett bra test för att se om tcam reser behövs är att försöka koppla upp bilen mot wifi. Funkar inte det så är det tcam reser. Om det funkar och du når internet tjänster men fortfarande inte får 4g att fungerar så är det något knas som kan behöva verkstad.

Okej,
Då ska jag testa att hålla i den längre än vad instruktionerna säger :+1:

Jag har P2.7
Jag hämtade ut bilen i mars månad i år.
Jag kan koppla upp bilen genom att använda min mobiltelefon som Hotspot.

Finns 2 olika saker här, starta om infotainment = håll ner hemknappen tills skärmen blir svart.
Starta om TCAM = hålla in knappen för avfrostning av framrutan tills SOS börjar blinka, släpp sen knappen och tryck på den en gång till så avfrostningen stoppar.

1 gillning

aha...fungerar wifi och inte 4g så finns det nog en risk ett besök till verkstaden. eller iallafall ett samtal till supporten...inte omöjligt något knas med ditt simkort eller LTE modemet.

Då ska jag testa de andra förslaget då och se om det hjälper :+1:

Men skulle inte bli förvånad nu att när jag kommer till bilen och startar upp
den så kommer det vara frid och fröjd för jag ställde frågan här på forumet :joy:

Inte omöjligt. :slight_smile:

Bra att du förtydligade mitt luddiga svar - helt korrekt :slight_smile: