Polestar 2 – nya elbilsfavoriten

Vi hade helt olika uppväxt under tonåren hör jag :joy:

Förmodligen. Jag växte upp innan man satt inne vid en dator eller tv och då man faktiskt sov på nätterna. Fritiden spenderades till största delen ute. Förflyttning skedde springandes (att gå tog för lång tid) eller med cykel.
Mopeder och epor var inte var pojkes egendom. :rofl::sunglasses:

Första datorn i hemmet var en commodore vic 20. Och sedan har det iofs rullat på. C64/128, NES, 486:a. Lyckades iofs alltid få utegångsförbud då man inte passade tiderna trots tillgång till spelande.

2 gillningar

Jag visste knappt vad en dator var innan jag började på tidningen 1981. Men sedan gick det fort. Första systemet hette microtec, sedan Norsk Data, Nortex 100, något Unixsystem, Wax, Mac, dos osv.

3 gillningar

3 gillningar

Polestar loggan skulle ju varit röd ! backspeglarna också om man ändå ska anmärka :stuck_out_tongue:

1 gillning

BST.... galet fin :heart_eyes:

6 gillningar

21-sulor på den?

tror det?.. borde vara det

Idag när jag skulle köra iväg var det som bromsarna hade fastnat men släppte direkt när jag körde. Följd blir att något klingar när jag kör. Till verkstad som konstaterar att bromsen fastnat och dom fick skrapa bort bromsbitar från hjulningen eller vad det heter.

Bilen stog still i över natten, hade det rört sig om en månad hade jag förstått bromsen kunde fastna lite..

Helt sjukt på 4 månader gammal bil.

Nu ska jag få Polestar betala min räkning på 281kr.

1 gillning

Vår polestar står ibland i 2-3 veckor utomhus. När man börjar köra den så knäpper det till i bromsarna...men det gör det nog med alla bilar som stått ett tag?.

Men...böt de inte bromsar då?. 281kr låter lite bililgt för att byta bromsar?

Har haft samma problem på min BMW, händer inget när man lägger i Drive och släpper bromsen så duttar man till på gasen och flyger ut från parkeringsplatsen :stuck_out_tongue: nu senast tog inte bromsarna alls tills att jag hade använt dom flera gånger vilket var obehagligt

1 gillning

Såg en Polestar i kulören Jupiter som stod och laddade idag, första gången jag ser den färgen, den var riktigt snygg.

2 gillningar

Buade ej bromsar. Utan skrapade bort på hjulningen endel av bromsbloclet hade fastnat..

Du gör att jag längtar mindre och mindre till vår i4 kommer :slight_smile:

Kan det bero på one pedal driving? :thinking:

Nä, kör själv bara med OPD, inga problem. Slitdelar som bromsklossar t.ex kan man såklart ha otur med..

Nope. Frugan kör 3 dagar i veckan med vanliga inställningar. Detta har hänt flera personer...

1 gillning

281:- tar för att titta, sen fakturerar man fett för åtgärd. :joy::joy::joy:

1 gillning

Kör man grek limousine får man räkna med ett visst svinn. :joy::joy: