Polestar 2 – nya elbilsfavoriten

Det kan det mycket väl behövas ! :slight_smile:

1 gillning

uj...det där var någonstans innan nyköping tror jag. Minns inte riktigt

stället du laddningen till 23:00 i bilen eller laddboxen?

Laddbox 23. Satte dock tiden efter jag pluggat in bilen om det är därför den blir sur.

Sen laddar den bilen till 100% istället för 90% som bilen är ställd på, tips?

Det där med 100% laddning är en evighetsbugg som Polestar är medvetna om.. men buggen har varit i 2år nu tror jag :slight_smile: . Lösningen de har är att de förlängt batterigarantin... Har själv aldrig sett
den.

Om laddboxen sätts på 23 och ingen tid sätts i bilen så borde det fungera bättre. För annars kollar ju bilen om det finns ström tillgängligt så den kan starta 23..

1 gillning

Tack för tips. Mjukvaran verkar vara Polestar2 största probleme.

1 gillning

jo. Fick du ut 2.3 innan de drog tillbaka den?

Ligger på 2.2! Som tur är?

2.3 här, inga problem. :slight_smile:

Samma här. Men var visst många som fick problem.

Var såna som hade problemet med nycklar innan som fortsatt hade problemet, tror det var det som var issuet.

1 gillning

Från sajten:
image

Polestar expanderar till två nya städer vilket blir nummer fem och sex i ordningen.

Syftet med deras fysiska närvaro är möjligheten att komma och kolla på bilarna men också boka provkörning.

Sedan tidigare finns man i Göteborg, Malmö, Stockholm och Landvetter Flygplats utanför Göteborg. Vidare har bolaget temporära popup-verksamheter runt om i landet

Polestar Volvo Powerstop

Under flera månader hade Polestar ihop ett temporärt showroom ihop med Volvo utanför Mjölby längs E4:an. Där fanns möjlighet att kolla in bilarna medans vi gratisladdade.

Polestar meddelar samtidigt att man sålt 7000 bilar i landet sedan lanseringen av Polestar 2 sommaren 2020. Utöver det finns en och annan Polestar 1 i landet men det var mer av ett miljonkoncept som dessutom var en plugin-hybrid.

Polestar 3 visas upp för världen i oktober

Via Pressmeddelande.

Karlstad och Umeå ifall någon undrar.

2 gillningar

Tack, letade men hittade inte informationen. :slight_smile:

1 gillning

Kommer alla vår underbara Peter Esse ( :heart: ) vara på lanseringen av Polestar 3 ?

Ah, vi måste lösa så rubriken från artikeln kommer in i forumet också :slight_smile:

2 gillningar

Har ingen info om den dessvärre :slight_smile:

1 gillning

Jag förväntar mig att du är där, allt annat är total samhällskollaps.

Obs, alla inlägg fram till igår har råkat ärva originalpostens datum så därför det ser ut som att Stefan här ovan är två år efter :slight_smile:

1 gillning

jo jag såg det...var lite märkligt.