Podcaster raderar inte spelade avsnitt på telefonen

Jag har ställt in både i iTunes på min dator och i Podcaster på min telefon att spelade avsnitt ska raderas. Jag har för extra tydlighets skull manuellt markerat alla spelade avsnitt som ”spelat”.

Det är även inställt på att synka mellan mobil och dator.

Ändå vägrar Podcaster på mobilen radera gamla avsnitt? Inte konstigt att telefonen börjar varna om att utrymmet är fullt alltid. Jag har massa podcasters gamla avsnitt liggande i den! Det är flera GB!

Känner att jag fightats med samma problem tidigare. Gör jag nått fel? Eller varför i h*vette kan man inte lita på detta? Varför funkar det inte??

Det verkar som det är avsnitt från 2018 framåt den inte vill radera:

image

Ledsen, men apples spelare är kass! Testa overcast!

3 gillningar

Kan bara hålla med Mathias. Det var en enorm befrielse när jag gick från Apples podcast-app till Overcast. Helt plötsligt så fungerade allt det som bara fungerade ibland hos Apple. Avsnitt sorteras och spelas i den ordning jag vill. Raderas när jag lyssnat klart. Notiser kommer alltid för nya avsnitt i dom poddar där jag vill. Apples app lyckades inte ens alltid spela nästa avsnitt av en podd där jag lyssnade igenom hela back-katalogen. Jag fick scrolla manuellt bland avsnitten för att hitta nästa. :roll_eyes:

Bara lämna, du kommer inte ångra dig. :blush:

Som en bonus har Smart Speed-funktionen i Overcast sparat mig 11 timmar (!) av mitt liv på bara några månader, och det utan att speeda upp rösterna i sig. Ja, jag lyssnar på mycket poddar. :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Ställer mig i samma kör, bytt till Overcast! Fantastisk app på alla sätt!

1 gillning

Oj visste inte att jag hade fått svar. Trodde jag skulle få mail om nått hände här. Kanske måste kolla skräpposten.

Men eftersom inget hände och något var tvunget att göras så skaffade jag acast. Men är overcast bättre? Och i så fall, varför?

Men vänta va, va?! Finns varken Overcast eller Acast för Apple TV? Jag vill ju sitta och lyssna på apple tv och se de vackra skärmsläckaren samtidigt. Nu när jag spelade upp acast via airplay till apple tvn så är bilden på tvn bara helt svart. Gah. Att man inte kan få allt.

Edit: Aah det gick med Overcast!