Podcast: Säker näthandel & när en CD slutar snurra

Från sajten:
image

Ännu en torsdag där Severyd och Esse balanser på poddtråden tillsammans med ljudtekniker Dennis Klarin. Det blir en skola i säker shopping på internet och hur vi ska kunna lära oss att SE när DE är OFF.

Likt CSI: Cyber svidar vi på oss solglasögonen och går in på djupet av bedrägerier och osäker shopping på internet. CDON är i blåsväder igen efter att ett företag gått i konkurs och det finns även andra busar där ute som försöker lura oss på pengar. Severyd är mest sugen på att se nya Avatar, medans Esse fortfarande är helt inne på CSI. Detta trots att hela hans världsbild är raserad och att en livslögn besannats.

UR AVSNITTET

SÅ LYSSNAR DU

Teknikveck­an hittar duAcast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni gör vårt arbete möjligt, vi är för evigt tacksamma.
Med Teknikveckan med Macradion+ får du tillgång till allt inom Teknikveckan, Macradion och Bubblan reklamfritt tillsammans med 25% på Lifestylestore.se och mycket annat.

Bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor, Attefors, Severyd, Larsson och såklart ljudtekniker Dennis Klarin.

Angående Apple Watch batterihälsa, min 7a som är drygt ett år är nere på 88%. Ganska mycket minskning kännes det som….

84% på min sjua =(

Helt övertygad om att det är always on som sliter brutalt på batteriet.

Always On drar ju väldigt mycket batteri. Stängde av det efter ett halvår på min Series 6. Har nu 89% batterihälsa och när jag sätter klockan på laddning på kvällen brukar jag ha 50-60% batteri kvar.

Måste också säga att jag inte direkt saknar Always On.

100% på min 7:a. Haft den sedan introduktionen men laddar nästan aldrig fullt. Knappt använt always on.

Kör always on och laddar fullt, ibland från helt död. Kan ha en påverkan.
Fast köpte klockan just för always on så det vill jag ju inte stänga av.

Liten tröst är att jag köpte till Apple Care + 3år, då byter Apple ut klockan om batteriet sjunker under 80%.