Nytt år och nya möjligheter. Podden är tillbaka i sin forna skrud som Teknikveckan och idag skall vi förespå framtiden.
Förutom namnet så får vi som gammal Teknikveckan-tradition också möta Peter Esse, Marcus Attefors och Dennis Klarin i veckans avsnitt. Det blir en framåtblick inför året. Vad vi tror och hoppas kommer hända och hur utvecklingen kommer att se ut. Det utlovas ett spännande teknikår 2024.
Så lyssnar du
Du kan lyssna på Teknikveckan via Apple Podcaster, Spotify och överallt där poddar finns. Sök bara på Teknikveckan så hittar ni oss. Nytt avsnitt kommer varje onsdag överallt eller reklamfritt via din egen Patreon-feed.
Stöd oss
Med Teknikveckan+ innebär det att du får den klippta versionen av inspelningen på onsdagar reklamfritt i din poddspelare och alldeles egna podcast-feed. Du får din unika podd-feed skickad till dig när du registrerar dig som abonnent på Patreon. Du får också unikt innehåll i vårt forum Bubblan och mer av oss!
Angående det som @Esse vad som är på Twitter/X, så är de random notifikationer jag får i samma stil.
På Facebook där jag inte gjort något inlägg på många år, bara skrivit lite i spel/teknik-grupper så har jag väldigt mycket damer och alla i kläder man ser rakt igenom.
Fruktansvärt är det. Enormt mycket ren porrspam nu också i grupperna. Har fått stänga alla som var offentliga – om någon ser ens skärm när den typen av innehåll tas bort så tror de att jag porrsurfar inför folk.
Även om jag ev. ibland kanske tittar in på någon vuxensida men på en annan browser (Duckduck Go) och inte inloggad. Så tror inte Facebook har koll på det.
Som @Esse skriver så kan man inte ha Facebook uppe bland folk.
Sen trodde jag att apparna hade koll på varandra, efter jag har lärt TickTock vad jag gillar så får jag mest upp padel, black metal och folk som hånas på Trump-rallys. Men FB matar mig med memes om kvinnohat, elbilshat och lite standard rasism.
@Esse svamlade om dyrt NHL. Det kostar 69,99 dollar per säsong i USA. Inte alls dyrt med andra ord. Enda haken nu för tiden är att man måste vara kund hos någon tv-leverantör så förmodligen har man något annat abonnemang som kostar och NHL blir ett tillägg.