Denna vecka får vi återigen möta Peter Esse och Ellen Eliasson, men hör och häpna, även Marcus Attefors är på plats.
Detta avsnitt bjuder på Sonos nya Ace Ultra, besvikelserna med iPhone 16 Pro Max, LEGO Horizon Zero Dawn, serien The Penguin, om Apple har någon chans att slå sig in i TV och Smarta hemmet på riktigt. Men det största avslöjandet – vi spräcker RAM-bubblan för alla Apple fan boys.
Du kan lyssna på Teknikveckan via Apple Podcaster, Spotify och överallt där poddar finns. Sök bara på Teknikveckan så hittar ni oss. Nytt avsnitt kommer nu varannan vecka överallt där poddar finns eller helt reklamfritt via din egen Patreon-feed.
Stöd oss
Med Teknikveckan+ innebär det att du får varje avsnitt reklamfritt i din poddspelare och alldeles egna podcast-feed. Du får din unika podd-feed skickad till dig när du registrerar dig som abonnent på Patreon. Du får också unikt innehåll i vårt forum Bubblan och mer av oss!
En länk inför framtiden till den något skeptiske @Marcus_Attefors. Förr eller senare får du nog in en sån mac som Ellen brottades med, med uppfuckad firmware
Haha jag googlade faktiskt efter vi spelade in och hittade samma. Helt otroligt egentligen att jag på över 600 datorer på jobbet inte behövt göra det där.
Vanligaste orsaken är väl en avbruten uppdatering, och det är väl svårt att lyckas med det på era bärbara macar eftersom man inte kan starta en uppdatering utan ansluten ström och laddat batteri. Men någon kommer lyckas, förr eller senare!
@Marcus_Attefors vad hände med din kameraknappsåsikt? Det är vi ju fler som försökt säga länge att den är rätt meningslös, du hävdade ju bestämt hur fantastisk den var, men nu har poletten trillat ner?
Meningslös? Väldig nöjd med kameraknappen, skulle säga att det är största lyftet jämfört med iPhone 12 och naturligtvis att bildkvaliteten blivit bättre. Ja, jag är fotograf
Fattar inte öht vad ni snackar om att smarta hemmet dog, det drösar ju av produkter numera och det verkar bara accelerera. Och ja, att kunna ha koll på dörrlåset "remotely" är inte så dumt=)
Jag har behövt göra den där återställningen via en annan dator några gånger med kunders datorer. Smart lösning om det verkligen skiter sig.
Ibland kan det vara lite problem att sätta datorn i DFU-läge, vet inte varför, men denna app gör det enkelt.
Precis lyssnat på avsnittet, ibland måste man vara expert för att inte fatta ;).
Nya kameraknappen är perfekt för landskapsläge/ liggande bilder. Stående bilder tar man enklast med tummen och tryck på skärmen.
Avtrycket sticker inte ut som en knapp, att komma åt den så att man aktiverar video i fickan, låter mer som undantag än regel. Aldrig hänt mig. Så att såga mobilen för att detta hänt en gång?