Podcast: Den långa vägen till det smarta hemmet

Från sajten:
image

Peter Esse har slagit världsrekord i att släppa Ikea-video och ansluter till Mathias Severyd och ljudtekniker Dennis Klarin för att berätta allt om detta. Det blir ett avsnitt med nästan all fokus på det smarta hemmet.

Ikeas DIRIGERA finns nu i vissa varuhus och Esse tog den långa vägen för att få tag på en. Han har nu släppt världens första video med denna lilla godbit och det blir en djupdykning i Ikeas nya smarta hem. Samtidigt som vi ser tillbaka med viss fasa på hur det har varit. Det blir också Matter, Thread och andra lyxproblem vi har i vardagen med våra smarta hem. Tillsammans med nya missbruk, Paris och mycket annat.

UR AVSNITTET

SÅ LYSSNAR DU

Teknikveck­an hittar duAcast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni gör vårt arbete möjligt, vi är för evigt tacksamma.
Med Teknikveckan med Macradion+ får du tillgång till allt inom Teknikveckan, Macradion och Bubblan reklamfritt tillsammans med 25% på Lifestylestore.se och mycket annat.

Bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor, Attefors, Severyd, Larsson och såklart ljudtekniker Dennis Klarin.

1 gillning

Sevis har alltså också problem med Tizen.
Och Google Chromecast med AndroidTV är en seg historia. Man måste alltså gå in i utvecklarmenyn och slå av funktioer för att det skall bli nice.:roll_eyes::sweat_smile::joy:

Kommer bli en följetong det här @Zop :nerd_face:

3 gillningar

Detta kommer sluta med att @Sevis köper en Apple TV av senaste modellen och inser att den fungerar bäst. @Marcus_Attefors köper en ny Samsung och försöker övertyga oss om att Tizen är det bästa som hänt sedan skivat bröd i tre år till.

4 gillningar

Det har varit otaliga försök från Attefors sida att försöka få över oss andra till GTV bakom kulisserna med.. :sleeping:

1 gillning

Inget fel på att testa nya grejer men har man inga problem med sin setup (kör TV med Philips TV med Dolby Vision) ser jag inga fördelar med att testa.
Jag har Android TV på min TV men det är inget som lockar med det.
Kör man även TV som Homekit-hubb och en dörrklocka med HKSV funkar det inte med andra mediaspelare.
Myser vidare med ett system som funkar smärtfritt. :star_struck:

7 gillningar

Det enda jag stör mig på är hur långsamma animationerna på AppleTV är, öppna en mapp så hinner du åka och hämta en pizza innan den är klar. Inget lagg eller liknande, bara långa animationer.

1 gillning

@Esse man överbokar flyg för man har historik om att flera inte dykerupp.

Ryanairs affärside går i princip helt ut på det. Boka ett flyg som går om 9 månader för €10 ... och man glömmerbort det och ingen återbetalning

Är det de som köpt biljetten sist som inte kommer med när det är fullt? Eller är det den som checkar in sist? Eller kör de lottdragning? Skulle vara intressant att veta hur de gör.

Det finns flera parametrar om personen är i transit eller om personen har lojalitetskort.
Men generellt, de är de som checkar in sist som blir bumpade.

Det struligaste som kan hända är om en Platinum member bestämmer sig för att checkain 30minuter innan avgång. Då är det upp till station manager att bedömma om de ska ens låta den personen checkain (vilket de normalt gör) och vem de ska avchecka.

Då är man safe då jag ofta bokar i god tid checkar in bland de första så jag kan leta upp baren. :joy:

1 gillning

om annat händer kontakta mig direkt :heart:

2 gillningar

Öppna en mapp? Nu förstår jag inte.

En mapp med appar?

Det har men väl bara till appar man använder typ en gång om året. :sweat_smile::nerd_face:

Nä, jag vill ha det rent och snyggt så har alla streaming-appar utom någon enstaka i en mapp t.ex.

2 gillningar

Nu blir jag konfunderad.:face_with_monocle:
Snyggast är väl att inte ha mappar alls.

Skulle vilja se en bild på din setup. :nerd_face:

1 gillning

Det kan du få när jag är hemma sen :v:t3:

1 gillning

Jag har bara två mappar om jag minns rätt.
Tar också en bild sen.

Kan man ha mappar på Apple TV? :grin:

4 gillningar

Ah, ok tänkte att det var något annat. Har aldrig tänkt på att det är långsamt. Har bara en mapp, för alla spel. Får kolla när jag kommer hem.

1 gillning