Podcast: Den kreativa skammen

Från sajten:
image

Även denna vecka blir det duett när Esse är på resande fot återigen. Så Ellen och Dennis fortsätter att hålla fortet.

Idag blir det djupa frågor, som varför man skäms när någon ser en ta bilder ute i naturen. Dessutom har Ellen varit på stol och väsk-jakt. Dennis har snöat in på små små radiostyrda bilar och skrivbordsrobotar för att fortsätta återuppleva sin barndom.

Länkar från veckans avsnitt

Så lyssnar du

Du kan lyssna på Teknikveckan via Apple Podcaster, Spotify och överallt där poddar finns. Sök bara på Teknikveckan så hittar ni oss. Nytt avsnitt kommer varje vecka överallt där poddar finns eller helt reklamfritt via din egen Patreon-feed.

Stöd oss

Med Teknikveckan+ innebär det att du får varje avsnitt reklamfritt i din poddspelare och alldeles egna podcast-feed. Du får din unika podd-feed skickad till dig när du registrerar dig som abonnent på Patreon. Du får också unikt innehåll i vårt forum Bubblan och mer av oss!

Stöd oss på Teknikveckan, bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons, medlemmar och följare. Utan er vore ingenting möjligt.

@DennisKlarin när det kommer till rock crawling är Jeep king! Solid axle fram och bak! Tyvärr har Ford Bronco IFS (independent front suspension). Jag har inga större erfarenheter av RC-bilar, men lekte med det som barn.

Jag gillar dock rock crawling! Full body och buggy. En av mina favoriter är Jeep Gladiator på 40s. Dock inte bäst för crawling, lång hjulbas och överhäng bak. Sedan är den ful stock, men med lite fixar blir den rätt trevlig!

Edit:

En bild på Jeep Gladiator för er som inte har lika bra koll på den:

Kul! Men tvärtom så har jag sämre koll på riktiga bilar. Så dessa chassin är byggda på samma sätt oavsett bilmodell. Så Scx24 är anpassade för det, men har längre hjulbas som Gladiator-version.

1 gillning

Lampan, fanns det nån länk till den? :blush:

Verkar som den missats!
Denna är det: boklampa

1 gillning

Skulle bli superduper glad om du ville testa Looi!
Jag tror ner hjärnan, alltså Looi appen. Kul att följa utveckling fast risk för fylle köp för man blir så sugen. :sweat_smile:

Ja, jag har kontaktat dem. Men annars beställer jag nog en :slight_smile:

1 gillning

Mina bilar är med endel i min Action 5 Pro-recension! :slight_smile:

1 gillning

Slarvigt! :grimacing:

1 gillning

Den låg där så fint i anteckningen, den största länken någonsin skådad och ändå missas den. :joy:

Nu har jag ett ansikte på dig! Tror det är första gången jag ser det om man inte räknar med avataren då!

Nu är det dax att börja med drag racing också tycker jag! När det kommer till motorsport är det en favvo! Fungerar säkert fint med drag racing och RC-bilar!

Ser ut som en fin lekstuga du har i alla fall! :wink:

1 gillning

Ja, kontoret börjar bli lite väl fullt med leksaker och retro-hifi nu! :joy:

1 gillning