Podcast: Dags för en ny era

Från sajten:
image

Peter Esse och Marcus Attefors kommer med ett viktigt meddelande till allmänheten.

Det är dags för förändring, det har varit en fantastisk tid men tanken är att framtiden skall bli ännu bättre. Från och med den här veckan flyttar Teknikveckan med Macradion till en ny podcast-feed och för att få ta del av den behöver du teckna upp dig för Teknikveckanpaketet.

Den som skaffar Teknikveckanpaketet får nya feeden och nytt avsnitt varje torsdag. Du får också en länk skickad varje tisdag där du kan följa poddinspelingen live med video. Varje tisdag 20.30. Samtidigt kan du ställa frågor eller ge kommentarer direkt under inspelningen i chatten. Podd och forum blir dessutom helt reklamfritt. Det kommer också storslagna tävlingar som är unika för er med Teknikveckanpaketet.

Ett stort tack från oss alla på Teknikveckan med Macradion och vi hoppas ni vill fortsätta att följa med oss på vår resa.

Mer information om Teknikveckanpaketet och hur du går till väga hittar du här.

3 gillningar

Det var synd.. Det får bli utan mig..

Ett billigare alternativ, där man får samma reklam som innan eller ett billigare alternativ där man bara betalar för podden, så hade jag hoppat med..

Men 50 kr plus moms är tyvärr för mycket..

Men jag önskar er lycka till och tackar för en trevlig pod så här långt.. :+1:t2:

6 gillningar

Tänker som Jeo här, jag skulle gärna betala 20-25kr för enbart podd.
Jag är inte intresserad av

  • Liveinspelning
  • Reklamfritt forum
  • Egen personlig badge i forumet
  • Tävlingar

UNDER ÅRET TILLKOMMER

  • Reklamfri nyhetssida
  • Större och bättre utlottningar
3 gillningar

Det finns de som betalar 549 kr per månad till Viaplay fastän de bara är intresserade av en av sporterna i utbudet.

Jag betalar för Teknikveckan fastän jag inte får någon rabatt trots att jag sällan lyssnar på podden och aldrig ser den live.

2 gillningar

Lyssnar på 35-40 olika poddar varje månad.
Dyrt att betala 50:-/mån till alla, tar hellre lite reklam då och då.
Tyvärr en mindre att lyssna på nu.

3 gillningar

Känns som ni får tänka om här - om ni vill ha några lyssnare. 6 st som lyssnade i tisdags..

Men ja finns ju folk som betalar för hemlarm…. :slight_smile:

3 gillningar

Tänker du på livesändningen så är ju det inte podden utan inspelningen av den :slight_smile:

Känns som det ej spelar någon roll. :slight_smile:

Tror ni får tänka om. :slight_smile:

Ett sorgligt besked. Jag förstår att ni måste få in pengar och hoppas ni lyckas, men 61:-/mån är för mycket för mig. Hälften hade nog funkat.

Är det det bara för en pod? Inte som tex PodMe med massa podar

Jag uppskattar att ni försöker få ekonomin att gå runt. (Och jag verkar vara den enda som uppskattar Elons försök att få twitters ekonomi att gå runt, medan resten av världen gör narr av honom).

Personligen har jag en hel drös poddar jag lyssnar på, så det hade blivit väldigt dyrt om varje podd skulle kosta 50kr/månad.

Men en liten detaljfråga. Om man står ut med priset, kan man fortsätta lyssna i inbyggda Podcast.app? Eller stödjer inte den betalpoddar via Patreon? Hur funkar det? Hade ju varit värdelöst om man behövde en separat app.

Du får en individuell URL, som du bara klistrar in i Podcast-appen så dyker den sen upp som en vanlig podd i ditt bibliotek och den kommer uppdateras precis på samma sätt som andra appar som redan ligger där! :slight_smile:

Så svaret är ja, du kan fortsätta lyssna som vanligt :slight_smile:

En podd tillsammans med reklamfritt, tävlingar och annat inom medlemskapet.

Kanske håller med om det litegrann, men inte idag då alla 3:e parts appar ligger nere :rage:

Twitter är ju horribelt utan Twitteriffic!

Inga problem med lite reklam, 50kr/mån finns inte på kartan. Som många andra redan skriver så lyssnar redan på många poddar redan idag.

För mig är livesändningar och tävlingar av noll intresse

1 gillning

Take my money! Kan inte leva utan att höra min mancrush @DennisKlarin stämma en gång i veckan :face_with_hand_over_mouth::kissing_heart:

Tycker man måste se detta som ett sätt att stötta det man gillar. Ni gör ett jättebra jobb med podden, forumet, artiklar och tester och skänker mig mycket glädje :heart: Förhoppningsvis kan vi bidra med lite bränsle för att fortsätta med det ni gör och kanske utveckla till något ännu bättre.

Sedan funderar jag lite som några andra att man bygger en tröskel för tillväxt. Hur många nya lyssnare kommer podden få nu när den ligger bakom betalvägg? Kanske ett bättre alternativ att släppa podden varje vecka där vartannat avsnitt endast kan höras av Patreons? :person_shrugging:

4 gillningar

Hehe, du är för söt! :heart:

1 gillning

Det hela är ju rätt så enkelt, man betalar för det man tycker man vill ha tillgång till. Vi har ju vant oss vid att det mesta på Internet är gratis. Tidigare kopierades både musik och programvaror, detta är ju nog nästan helt borta idag. Nu prenumererar man på de program man vill ha och det har vi accepterat. Vill man ha kvar något, ja då sponsrar man. Sen är ju allting värt olika för oss alla. Jag sponsrar gladeligen TV för dess överlevnad och lyssnar inte på podden så ofta. Men jag trivs bra här och ideellt arbete blir ju ingen rik på. Med intäkter kan ju även TV utvecklas.

10 gillningar

:heart::heart::heart::heart:

Ja, med intäkter så kanske någon utvecklare kan lösa så att citattecken blir rättvända till slut. :money_with_wings: