Podcast: Bakluckeloppisen kan rädda oss från elkollapsen

Från sajten:
image

Sommaren går sorgligt nog mot sitt slut, men det betyder också att Teknikveckan med Macradion är tillbaka efter sommaruppehåll.

Peter Esse, vår Thor of tech och ljudtekniker Dennis Klarin pratar om hur ansträngande det kan vara att sälja sina saker, om vi till och med behöver gå så långt som bakluckeloppis. Vi ställer oss också frågan om 3G är helt dött och hur bra Peters nya superdrönare är. Förutom allt detta blir det djupdykning i dagens och framtidens elpriser, vad det beror på och hur vi ska klara smällen – är bakluckeloppis även svaret på det?

UR AVSNITTET

SÅ LYSSNAR DU

Teknikveck­an hittar du på Acast, Spo­ti­fy, Apple Pod­cast­er, Google Pod­cast med flera ställen.

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons! Tack för att ni gör vårt arbete möjligt, vi är för evigt tacksamma.
Med Teknikveckan med Macradion+ får du tillgång till allt inom Teknikveckan, Macradion och Bubblan reklamfritt tillsammans med 25% på Lifestylestore.se och mycket annat.

Bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Stort tack!

Med vänliga hälsningar
Peter, Thor, Attefors, Severyd, Larsson och såklart ljudtekniker Dennis Klarin.

Nu är det så dyrt med bundna elavtal att många elbolag inte erbjuder det längre.

Inte bara jag som dissar Sandman på Netflix.:grimacing::sunglasses:

1 gillning

Jag tycker att den har blivit bättre för varje avsnitt (är fem avsnitt in).

1 gillning

Det vore nice med Show Notes!

Argument för fler följare.

1 gillning

Jättetacksam för allt jobb teamet gör med podcasten, men jag håller med, det känner väldigt 2010 att inte ha shownotes. Lägg in stöd för "kapitel" så att lyssnare kan välja vilka kapitel hen vill lyssna på. I dagens upptagna värld hinner många inte lyssna på hela avsnitt från alla podcast man prenumererar på.

Den där striden gav jag upp för länge sedan. Acast/Patreon har inte stöd för det. De skulle behöva byta plattform och övertyga alla prenumeranter att följa med.

Skulle man kunna lägga in time stamps så att lyssnaren kan spola fram själv till vald tid? Då kan man som lyssnare iaf avgöra hur stor del av avsnittet man vill lyssna på etc.

1 gillning

Tror inte att det går heller eftersom Acast sätter in reklamen automatiskt och sabbar tidsstämplarna. Men intressant att Acast skriver om det. @DennisKlarin